Jump to content

• Upcoming Events

No upcoming events found
    • Fick svar av Domi i en annan tråd, stämde att jag lyckats fylla utrymmet men har nu lite mer tillgodo, får nog ta och ersätta gamla med lägre kvalitet men tills vidare försöker jag köra med lägre kvalitet fr start. Här kommer lite bilder fr senaste dagarna: Tillfälliga spindlar: Satte ihop upphängning och hjul hjälpligt för att kunna klura på växellådsfästen. Gott om plats är det väl inte men drivaxeln bör rymmas där emellan. Helsvetsning pågår. Motorpaket sitter nu i 5st punkter, alla har hårda Valp-kuddar. Tror ni att jag kommer behöva ha något mer stöd för att förhindra rotation (runt vevaxeln)? Alla sitter typ i nivå med vevaxeln förutom den längst fram i mitten, den sitter ovanför. Skickat från min iPhone med Tapatalk
    • Motor, topplock, ventilkåpa, sump, insug och svänghjulskåpa målade. Passade på att montera ny anti skrammel bussning till kopplings gaffeln och byta utgående packbox på växellådan. Jag har försökt hitta vikten på en Ford Typ 9 svänghjulskåpa i gjutjärn, min är lite kapad och väger 7,25 kg. Var förbi posten idag och hämtade ett paket från Lettland, efter en hel del rengöring, slipning och ett lager färg ser den ut så här; Äldre versionen av oljeavskiljare till vevhusventilationen.  
    • Monterat fälgarna med däck tog även ut bilen för att se hur det blev. Blev en bild också.😃
    • Hmm. Ingen dum ide att sänka golvet.  Tål att tänkas på både en och två ggr. 
    • Ibland är det underbart enkla fel när man tar tag i dem. Skorna satt ett stift fel så vit/brun kortslöt med vit/svart. Flyttade dem o nu borde de funka som avsett 😊  
  • Forum Statistics

• Total Topics
      14.3k
    • Total Posts
      178.4k
  • Create New...