Jump to content

Grundmapp Megasquirt 1 med extrakod


Recommended Posts

Nja jag hoppas det är min egna motor :)

Kammarna är orginal, spridarna vet jag inte men troligen orginal. Köpte spjällhuset av micke åman här å han har då inte sagt nått speciellt om det så jag antar det är orginal.

Tändsystemte tänkte jag köra via MSet. har moddat det invändigt för å kunna kör aen dual coilpack men just den delen känns det som jag har rätt bra koll på.

Soppatrycket har jag inte bestämt mig för vad jag ska köra än. Har läst att man brukar köra 3-4 bar så jag tänkte väll justera in för 3,5.

Det skulle vara kanon om du kunde skicka mig din mapp. Så jag åt minstone kan studera inställningarna å kanske ha en mapp som gör att jag iaf kan starta motorn. Blev rikgtigt sugen på att starta idag efter att allt va inkopplad. Dock varken kylvatten eller olja i motorn så jag bara trycke in startknappen en snabbis bara för å se så att startmotorn fungerade :)

Hur har du kopplat spridarna? just nu har jag kopplat spridare 1-3 till inj 1 kabeln (pin 32/33 på ms) och spridare 2-4 till inj 2 kabeln (pin 34/35)

Link to comment
Share on other sites

Shit....då är det nära nu :) ...spännande.

PS. Du behöver uppdatera din tråd med bilder....annars finns det inte (har jag blivit tillsagd ;) ) DS.

Link to comment
Share on other sites

Kul att det är fler med samma uppsättning som jag... Än så länge har jag original insprut, men det andra ligger i skåpet och väntar. Tänkte besiktiga innan jag bygger om igen och byter till MS.

post-19-0-02934300-1307427757_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Japp, dessa trottelhus har gixxer orginalspridare.

Ska kolla om jag har nån map som kanske kan passa. I allafall för att kunna starta.

Dock kör väl du med edis, vilket inte jag gjorde, jag körde "direct ingition". Kanske inte påverkar mappen.

Link to comment
Share on other sites

tjena micke.

Ne jag kör utan edis. Presis som du kör jag direct coil. Men mappen i sig ska väll vara samma förutom inställningarna för spark grejer.

Link to comment
Share on other sites

Har du snott min motor!

Jag kör samma motor,samma spjäll,extraktor,kammar,megasquirt1..övrigt std..

Vad har du för spridare,soppatryck,kammar,tändsystem..edis? Min mapp kanske blir en bra grund för dej.

/peter

Hej Peter.

Kan du maila den till mig med?

Alltid intressant att se hur mycket tändning andra har vågat

köra med.... ;)

Själv så råkade jag spika sönder 2 kolvar när jag tankade 95 i stället för 98 :banghead:

super7@hakmark.net

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag jämnfört både peters och mickes mappar. Med min begränsade kunskap så verkar mickes vara mer tunad, och den innehåller även fler varningar 7st mot peters 2st :)

Link to comment
Share on other sites

Varningarna loggas i en logfil på datorn. Där kan man läsa ut vad det är som har gått fel.

Om man laddar en mapp som är sparad i en annan version av megatune så kommer det att generera fel. Fråga mig inte hur jag vet det. Men jag lärde mig det i går.

Link to comment
Share on other sites

Min mapp är ett snabb bygge längs E18 en sen kväll och har mycket kvar att förbättra,men bilen går riktigt bra med den och är en bra grund att utgå från.... När tiden räcker till ska det finliras med allt,soppa,tändning osv...tänk på att den enbart jobbar med tps och ej vacuum...

Har du lust att maila mig den andra mappen,vore kul att jämföra...

Kanske skulle ha en tråd här i forumet där man kan samla mappar då många kör med megasquirt! Både kul och lärorikt att se hur andra gjort..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...