Jump to content

Mcsorley 442 projekt


Recommended Posts

  • 1 month later...

Jo, det börjar snart att byggas på en Chris Gibbs ram. :) Känns bra att kunna bygga utan att fundera så mycket, man har ju inte riktigt tid för det nu för tiden när man skaffat sig familj!

Skulle haft kontakt med någon som kunde skära ut alla plåtbitarna ifrån boken till ett vettigt pris. Kanske någon mer som behöver det ?

Köparen av ramen är en inte helt okänd medlem på forumet som kommer att ta bra hand grejorna!

/Stefan

Link to comment
Share on other sites

Det enklaste sättet att få laserskurna bitar till Haynes raodstern är väl via 3GE components i England. Dom har alla delar samt att nu är ju Pundet historiskt billigt.

http://www.3gecomponents.com/

Jo, det börjar snart att byggas på en Chris Gibbs ram. :) Känns bra att kunna bygga utan att fundera så mycket, man har ju inte riktigt tid för det nu för tiden när man skaffat sig familj!

Skulle haft kontakt med någon som kunde skära ut alla plåtbitarna ifrån boken till ett vettigt pris. Kanske någon mer som behöver det ?

Köparen av ramen är en inte helt okänd medlem på forumet som kommer att ta bra hand grejorna!

/Stefan

Link to comment
Share on other sites

Finns även en här på forumet som har hela Hayens ramen i Cad format med alla delar, så om du känner någon som kan skära går det väl med Cad så slipper du frakten från England menar jag.

PS. Denna någon är jag

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Köp för i h*lvete inte från 3 GE components! Jag beställde länkarmar och betalade 378 pund förra året och har forfarande inte sett några delar, nu hade visst en av ägarna cancer enligt gårdagens mail från dem, får väl se om det kommer delar eller pengar någongång. Köp från http://www.saturnsportscars.co.uk/ istället, mailade till dem i går och de svarade på 5 minuter, finns bra referenser på forumet om dem också.

Och jag gissar på att ramen går till Arboga...

Edited by Pågen
Link to comment
Share on other sites

Jag har haft mycket kontakt med Andy & Andy på Saturn och har bara gott att säga om dom. Fick en pall med grejer i veckan både glasfiberdelar och metallbråte (en del skickade jag vidare till Arboga).

Söker du något som inte finns på deras hemsida så maila och fråga då dom inte hunnit lägga upp allt där, eller skickA ett PM till mig så kan jag kolla med dom, jag har nästan daglig kontakt med Andy...

Just nu håller dom på med karossen till Chriss Gibbs nya bok en single seater..

Ha de gott Janne

Ursäkta trådkapningen...

Link to comment
Share on other sites

Jag tog med ritningarna till ett företag i Varberg för prisuppgift, det blev dyrare än att skicka efter dom delar jag behövde från England.

Kommer tyvärr inte ihåg vad det skulle kosta men det är ju bara några få delar man igentligen behöver, resten är mycket enkelt att göra av plattjärn.

Är det några stycken som kan gå ihop så ställ en fråga till Andy på Saturn dom har hyggliga fraktpriser.

När dom tog över karosstillverkningen sjönk frakkostnaden till Sverige från £355 till £260 för ett komplett karosspaket...

Janne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...