Sådär, då har jag lastat ur och gått igenom grejerna (inte alls bultar å så men de viktiga delarna). Allt beställt verkar vara med utom några gummin (se nedan)
Överlag så känns det positivt och Andy har packat grejerna bra, svetsarna ser bra ut och karossen OK. Inpassning av karossen och "finslipning" lär ta ett tag kan jag inse.
"Lite" bilder följer 🙂 - sen kommer jag ställa massa dumma frågor till ni experter (precis som när jag byggde sjuan). Dock blir det inte mycket gjort det närmaste pga semester-resa men att sortera ut grejerna och fundera i vilken ände jag först ska attackera detta projekt 😄
Kaross
Front
Baken
Dörrar, sills, door pockets och ventilation
Tak
Hängde på bakdelen (mest för att undan den). Hjälpligt uppallad
Chassi
Bak
Mitten
Front
Uprights bak
Styrväxel inlagd
Lite bultar, bussningar, P-ändar och "grejer"
Bussningar tror jag inte ska använda utan sätta i Powerflex istället. Nu är nog dessa inte så bångstyriga som de från Westfield men heller inte så tajta (stålrör med gummi runt). Westfield har inner och yttre stålrör med gummi emellan. De var inte roliga att pressa i. Bytte senare till Powerflex i fram.
Infästning till styrväxel, Andy hade inte fått gummin i tid till denna så det skickas senare samt uniballs till bakvagnen.
Monteringsgrejer till krängningshämmarna
"Krängarna"
Länkarmarna bak. Skulle kunna tänka mig att göra om U-ändarna till något snyggare men duger nog för nu.
Länkarmar fram. Behöver putsas upp lite. Andy "batchar" nog dessa så varit liggande och inte så blanka.
Om jag hade konstruerat dom så hade jag nog gjort lite annorlunda - kanske modifierar lite.
Uprights, nav, osv fram
Nav, axlar och lagerhållare Bak.
Lager fram o bak
Framruta i glas och plast till dörrar, bakruta (yttre) och lyktor.
Andy hade ju en "utställningshall" där det inte var någon verkstad. Han hade 3 st färdiga GT40, någon halvfärdig, en sjua (färdig) som han också har skapat kit för men lagt ner. En fin Lamborghini Countach (replika) som han ev hade planer att sälja som kit....och massa andra grejer såsom modellflyg (modell "större" typ 2,5m) och kontor.
Trevlig kille och väldigt pratsam - var väl värt den långa resan bara för att träffa honom och skapa en mer personlig relation än via mail.