Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/26/2018 in all areas

  1. Sista semesterdagen åkte jag till bilprovningen. Efter några timmar i en dropin-kö och lite strul i besiktningshallen kom bilen ut godkänd. Jag har provat lite olika setups med de dubbla spjällen och tror att jag är färdig med det nu. De är stängda och fullt öppna samtidigt men öppnar ej i samma takt. Spjällen närmast motorn öppnar sig fortare i början och låter därmed spjället före kompressorn tidigare ta kontroll över luftflödet . Vakumslangen som manövrerar bypass-ventilen har anslutits på olika platser vilket har haft inverkan på laddtryck, ljud/oljud, bränslemappen och temperatur på insugsluften. Med den här dubbeltrottel-setupen reagerar motorn äntligen på inställningar i megasquirt, på ett sätt som jag uppfattar som logiskt och konsekvent. Jag tycker att bilen redan nu är lättare köra än orginalmotorn med förgasare. 🙂 Vid en åktur nyligen fick jag punktering. Det visade sig att luften läckte ut mellan fälghalvorna i splitfälgarna och 8 skruvar som höll ihop dem gått av ! Jag har köpt nya skruvar och kommer att byta i samtliga fälgar. Är det någon som råkat ut för något liknande ?
    1 point
×
×
  • Create New...