Tack :) Jag gör så gott jag kan :)
Om du menar receptet på motorn så är det väldigt enkelt. Försöker bygga så enkelt som möjligt i ett inledande skede bara för att få en fungerande motor reggad med turbo. Men alla grejer jag köper eller tillverkar hoppas jag ska fungera även om man i framtiden efter det att bilen är "klar" vill bygga en motor med lite mer klös i.
Receptet är ungefär följande.
Zetec Blacktop ca 10 000mil
Stålsvänghjul knappt 4kg
Arp vevstaksbult
Mitsubishi TD04 15T turbo, hoppas på väldigt snabbt spool med den
Ombyggt orginal zetec grenrör (se bild på första sidan) jag tycker att utformningen på det borde fungera för en så pass snäll motor som denna.
Raceline oljetråg
Hemmabyggt plenum med fullradietrattar tillsammans med insugsfläns från ST170
Spridare antingen Bosch 347cc/min eller Bosch 465cc/min
Styrsystem har jag inte köpt, men det lutar väl åt ECU Master
Jag hoppas det blir en trevlig motor, kommer inte bli så mycket effekt, men kommer knappast behövas heller. Gissar på kanske strax under 200hk men måste väl hålla nere effekten för att det ska gå att regga. Men med andra kolvar och stakar så antar jag att det borde gå kräma kring 250hk, men det finns säkert inte behov för det.