Jump to content

Megasquir1, 2.2 Extra, VW 1.8T COP Spolar?


Recommended Posts

Ok, har tagit hela installationen ett steg till..... skrotar originaltändningen med 1 spole och en gammal Boschförstärkare till förmån för VAG-COP.

Köpte 4 nya med artnr Bosch 0 986 221 024 och VW 06B 905 115R

Som vanligt snurrar jag bort mej i dokument om MS'et tills det går runt i huvudet, så jag tänkte väl mest kasta ut en generell fråga om setupen i fråga...

Har ju både VR-sensor till veven och Hallsensor till kamläget, så frågan är väl om man skall gå på sekventiell tändning direkt, eller om man skall nöja sej med waste spark? Hittar ingenstans i manualerna hur man sätter upp det för sekventiell, eller om det ens går att köra ett MS1 2.2 på det sättet??

Sen vad jag förstår så skall det lödas in motstånd i MS-boxen beroende på om spolarna switchas av 5 eller 12V och programmässigt skall "Output pins" ställas om till Spark A, B, C, och D???

Vet att vi diskuterat detta tidigare i min egna biltråd, men tänkte samla tankarna här istället!

Så, kasta in lite tankar och idéer här!!! Behöver alla bollplank jag kan få nu!!! :) ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag kan inte komma med tips ang MS inställningar men kör du med wasted spark minskar livslängden på spolarna då de orginal avfyras sekventiellt.

Det är inte för inte som de är uppe i revision-R (i ditt fall men jag tror att de som säljs över disk ligger på rev-S eller ännu högre).

Link to comment
Share on other sites

Jag kan inte komma med tips ang MS inställningar men kör du med wasted spark minskar livslängden på spolarna då de orginal avfyras sekventiellt.

Det är inte för inte som de är uppe i revision-R (i ditt fall men jag tror att de som säljs över disk ligger på rev-S eller ännu högre).

Jo, förstod på reservdelskillen att dom haft en del problem med överhettade spolar tidigare.... Enligt honom var väl R-versionen den som stod pall bäst? 5-tråds anslutning med egen grov motorjord var en av lösningarna för bättre livslängd....

Ja, kan jag köra sekventiellt, så gör jag det.... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...