Jump to content

Megasquirt 1, 2.2 Extra, frågor....


Recommended Posts

Ok, börjat bråka med mitt MS.... och efter att ha plöjt runt 1 miljard tättskrivna sidor på nätet så är det i alla fall en del frågor som kvarstår....

Kör ett stimulatorbord för att testa funktionerna och det verkar fungera alldeles utmärkt förutom när jag sätter Wheel decoder till generic? I MSnS-läge fungerar allting, men som sagt, ändrar jag till Generic så tappar jag varvtalssignal?

Verkar inte spela någon roll heller hur många tänder/missing man sätter heller.....

Vill ju gärna veta om det är Stimulatorn eller MS-bordet som bråkar innan det kommer på bilen.....någon har nån idé?? ;)

Det kommer fler frågor snart, så damma av geniknölarna och var beredda!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Ok, börjat bråka med mitt MS.... och efter att ha plöjt runt 1 miljard tättskrivna sidor på nätet så är det i alla fall en del frågor som kvarstår....

Kör ett stimulatorbord för att testa funktionerna och det verkar fungera alldeles utmärkt förutom när jag sätter Wheel decoder till generic? I MSnS-läge fungerar allting, men som sagt, ändrar jag till Generic så tappar jag varvtalssignal?

Verkar inte spela någon roll heller hur många tänder/missing man sätter heller.....

Vill ju gärna veta om det är Stimulatorn eller MS-bordet som bråkar innan det kommer på bilen.....någon har nån idé?? ;)

Det kommer fler frågor snart, så damma av geniknölarna och var beredda!!! :D

Håller själv på att läsa in mig på megasquirt - kolla denna länk http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=94&t=20296 - förhoppningsvis kanske det hjälper dig - om inte så ber jag i förväg om ursäkt

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, det är väl inget du skulle behöva be om ursäkt för?? :)

Nej, tyvärr.... det där var inte samma problem.... tror jag...

Det finns tydligen oändligt med info och trådar om MS där ute.... får finslipa google-kunskaperna lite också... ;)

Allt funkar som det ska i övrigt. Inga missar eller annat konstigt i varvtalen, utom när man talar om att det skall köras generic wheel.... då dör all rpm input....

Link to comment
Share on other sites

Ahmenva*****n.... hittade till slut en setting i MegaTune som heter "Stim for Wheel" under Spark settings. Den måste vara aktiverad när man kör med stimulatorkortet och det var den ju självklart inte, så nu fungerar allting igen :)

Link to comment
Share on other sites

Se bara till att du stänger av det INNAN du kopplar in MS:et i bilen. Jag glömde det........ Var på spridarna öppnade sig och tokfyllde insuget.

Been there, done that!

Link to comment
Share on other sites

Se bara till att du stänger av det INNAN du kopplar in MS:et i bilen. Jag glömde det........ Var på spridarna öppnade sig och tokfyllde insuget.

Been there, done that!

Klart värt att lägga på minnet alltså :D

Kanske därför det är tjock röd varningstext runt det alternativet??? ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...