Jump to content

Nu är jag igång med bygget.


kåphult

Recommended Posts

Nu har jag punktat upp ramen med motor och bakaxel med växelåda från en alfetta från 83 placerad i ramen. Det var kanske inte det bästa valet med tanke på att det blir trångt för stolarna men tror att det blir bra viktfördelning.Motorn väger 123kg och bakdelen med med axel, bromsar,växelåda väger 130kg. Jag har smalnat av ett par viperstolar 50mm i sittdynan och ryggstödet 50mm i nederkant och 30mm vid axelhöjd inget på nackstödet. Viper stolarna blev över vid cobrabygget som väntar på sfro besiktning. Om någon är intresserad kan jag kanske lägga in ett par bilder. om jag klarar av det är bättre med svets än kamera och dator.

Kåphultarn

Link to comment
Share on other sites

Välkommen kåphultaren. Klart att vi vill se ditt bygge. Du vet ju vad glada vi blir av bilder och du som kommer bygga med en

Lite mer ovanlig Seven drivlina måste såklart plocka in bilder regelbundet i byggprocessen..

Hur kan vi annars få veta hur din bil kommer att se ut?

Link to comment
Share on other sites

Välkommen kåphultaren. Klart att vi vill se ditt bygge. Du vet ju vad glada vi blir av bilder och du som kommer bygga med en

Lite mer ovanlig Seven drivlina måste såklart plocka in bilder regelbundet i byggprocessen..

Hur kan vi annars få veta hur din bil kommer att se ut?

Link to comment
Share on other sites

Välkommen och grattis till ett bra koncept :hypocrite: jag är "precis" klar med mitt. Kolla bilder på min tråd eller Garaget.org/joaba

Lycka till :thumbsup:

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Välkommen och grattis till ett bra koncept :hypocrite: jag är "precis" klar med mitt. Kolla bilder på min tråd eller Garaget.org/joaba

Lycka till :thumbsup:

Jocke

Jag får göra något special med vajer istället för olja till kopplingen annars får nog inte passageraren plats men det ska nog gå. Här är en bild på låda och stolar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...