kåphult Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Nu har jag punktat upp ramen med motor och bakaxel med växelåda från en alfetta från 83 placerad i ramen. Det var kanske inte det bästa valet med tanke på att det blir trångt för stolarna men tror att det blir bra viktfördelning.Motorn väger 123kg och bakdelen med med axel, bromsar,växelåda väger 130kg. Jag har smalnat av ett par viperstolar 50mm i sittdynan och ryggstödet 50mm i nederkant och 30mm vid axelhöjd inget på nackstödet. Viper stolarna blev över vid cobrabygget som väntar på sfro besiktning. Om någon är intresserad kan jag kanske lägga in ett par bilder. om jag klarar av det är bättre med svets än kamera och dator. Kåphultarn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Välkommen kåphultaren. Klart att vi vill se ditt bygge. Du vet ju vad glada vi blir av bilder och du som kommer bygga med en Lite mer ovanlig Seven drivlina måste såklart plocka in bilder regelbundet i byggprocessen.. Hur kan vi annars få veta hur din bil kommer att se ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kåphult Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 Välkommen kåphultaren. Klart att vi vill se ditt bygge. Du vet ju vad glada vi blir av bilder och du som kommer bygga med en Lite mer ovanlig Seven drivlina måste såklart plocka in bilder regelbundet i byggprocessen.. Hur kan vi annars få veta hur din bil kommer att se ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Välkommen och grattis till ett bra koncept :hypocrite: jag är "precis" klar med mitt. Kolla bilder på min tråd eller Garaget.org/joaba Lycka till :thumbsup: Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kåphult Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Välkommen och grattis till ett bra koncept :hypocrite: jag är "precis" klar med mitt. Kolla bilder på min tråd eller Garaget.org/joaba Lycka till :thumbsup: Jocke Jag får göra något special med vajer istället för olja till kopplingen annars får nog inte passageraren plats men det ska nog gå. Här är en bild på låda och stolar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Bilden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kåphult Posted October 29, 2011 Author Share Posted October 29, 2011 Datorer är inte min grej det heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Lite stor bild kanske. men bättre än ingen :thumbsup: Ser bra ut, min e ju lite bred över tunneln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts