Jump to content

hittade en bild me en del av super seven..


Hellman

Recommended Posts

Det var väl nån som blev stämd av Caterham för att de kopierade deras ram, och de fick skrota alla färdiga ramar. Var det i sydafrika eller nåt? Jag associerar bilden med det iaf.

Link to comment
Share on other sites

Guest real7

Ganska säker på att det är Westfield.

Birkin i sydafrika vann mot Caterham i rätten & RM7 (också från SA) vet jag inte vad som hände med.

B

Link to comment
Share on other sites

Bildtexten från Gunnars garage till den bilden :

----------------------------

Framgångsrika produkter kopieras ofta. Caterham har vid ett flertal tillfällen i internationell domstol bevisat att endast Caterham har rätt till Seven. Här förstörs på order av domstol ramar, jiggar och formar till en Syd Afrikansk kopia.

-----------------------------

Link to comment
Share on other sites

----------------------------

Framgångsrika produkter kopieras ofta. Caterham har vid ett flertal tillfällen i internationell domstol bevisat att endast Caterham har rätt till Seven. Här förstörs på order av domstol ramar, jiggar och formar till en Syd Afrikansk kopia.

-----------------------------

Detta är mig veterligen endast delvis rätt...

Birkin är också en godkänd efterföljare, Colin Chapmans fru och Nigel Mansell står som förmyndare till detta företag.

Björn aka Real7 kan säkert upplysa oss om vilket som är det rätta, han kan historian utantill

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...