Jump to content

Invigning av Sala Racing Park


r Anders

Recommended Posts

Idag var jag & grabben på invigningen av Sala Racing Park. www.salaracingpark.se

Den ligger 9 km från Sala och 25 km från Västerås. Den nyasfalterade banan kommer att bli ca 1300 meter lång och en bredd på minst 10 meter. Det blir en allroundbana lämpad för både bil och mc.

På programmet stod tävlingar i drifting, supermotard & fyrhjuling. Jag har haft lite mejlkontakt med Annelie Häggkvist och lyckades fånga henne för lite snack om banåkning med Super7. Naturligtvis så var hon intresserad av det och jag kommer att ta ny kontakt för att se vad det kan leda till. Men en förutsättning för det är att vi kan skrapa ihop ett bra gäng (kanske tillsammans med andra bilar) för att det ska bli av. Dom har redan haft en Ariel Atom där som provat banan.

Jag fick även chansen att prova banan med min 7:a i pausen mellan 2 heat. Det blev ca 7-8 varv och det svänger hela tiden :lol:

post-1399-0-88721200-1311431749_thumb.jpg

post-1399-0-90537000-1311431774_thumb.jpg

post-1399-0-83568300-1311431796_thumb.jpg

post-1399-0-77211200-1311431822_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

HejKrävs det licens av någon sort? Nära nog Uppsala också, jag kommer om det blir tal om körning./Fredrik

Dom frågade inte mej om licens men en SMA-licens / försäkring kan nog vara bra.

Jag snacka med några hojkompisar som sa att det hade varit en kille från Uppsala i en Ariel Atom på provkörning. Vi kan kanske fylla ut deltagarlistan med andra bilar så det kan bli av. Vet du vem det är?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Inte en susning - aldrig sett den på träffar eller så så jag har ingen aning.

SMA - är det paralell licencen till Bilsportförbundets? Jag har ännu inte löst min SBF amatörlicens men kursen är klar, gäller inte den om jag löser ut den? Eller gäller de inte på varandras evenemang så att säga?

/Fredrik

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Bilsport och Svenska Motor Alliansen, har väl någon sorts fred nu om än att den var påtvingad.

Vem eller om någon haft rätt det lägger jag mig inte i.

Ett exempel : Den här typen av diskussioner har varit vanligt förekommande.....

Googla så går det att hitta mycket i ärendet.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...