Ingenjören Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Hej! Vi har åter fått en inbjudan till deltagande i den årliga veteranbilsträffen som äger rum på Ekeby flygfält den 28:e augusti. Det brukar vara ganska trevligt och mycket välbesökt. Man får garanterat svara på de obligatoriska frågorna om man har byggt den själv och vad för motor som sitter i. I sann locost-anda ger deltagande även fri entré till att se alla andra fina bilar. Se till att boka in detta datum, packa fikakorgen och kom till Eskilstuna den 28:e augusti. MVH /Fredrik Ekeby.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Bra det var visst redan inbokat i min kalender. Måste varit förutseende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabac Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Hej! Vi har åter fått en inbjudan till deltagande i den årliga veteranbilsträffen som äger rum på Ekeby flygfält den 28:e augusti. Det brukar vara ganska trevligt och mycket välbesökt. Man får garanterat svara på de obligatoriska frågorna om man har byggt den själv och vad för motor som sitter i. I sann locost-anda ger deltagande även fri entré till att se alla andra fina bilar. Se till att boka in detta datum, packa fikakorgen och kom till Eskilstuna den 28:e augusti. MVH /Fredrik Hallå ! Jaa, det är bra det. Jag hoppas jag kan vara där då. Skruvar och muttrar och div. olika verktyg har jag hittat där på den marknaden. Och sen får man möjlighet att prata med olika bil-människor där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted July 20, 2011 Author Share Posted July 20, 2011 Vi har plats bokad för 10 bilar. Vore kul om vi blev fler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Jag kommer under förutsättning att bilen funkar efter Kinnekulle, och att det inte ösregnar. Kan bli en trevlig helg det där. Dagen innan är det ju Automobil Show på Rosersberg! / PC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papabear Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Jag skall definitivt dit o kolla. Kanske har tur o hittar lite delar till mitt bygge också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Det börjar närma sig Jag kommer bara det inte spöregnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Samma här! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 Ser till att "uppa" denna tråd. Det är som alltid jättetrevligt arrangemang. Sedan ger deltagande givetvis fritt inträde i sann locostanda. Det brukar finnas ett hundratal riktigt intressanta bilar men även en marknad som faktiskt säljer en del intressanta grejor. Vi håller som vanligt till ganska långt ner på fältet. Viktigt är att ni meddelar när ni kommer att ni är inbjudna från Locost Sweden. En del av de som organiserar träffen tycker att vi är ett trevligt inslag samtidigt som andra skyr oss som pesten. Lite som om man skulle dyka upp på en träff för klockor medtagandes en Rolexkopia :lol: Vi har i alla fall mest kul. Så är det. MVH /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Kanske lika bra att jag tar på mig min Mont Blanc klocka (kopia) då ;-) Visst är det så att man bör vara där innan 9 Skickat från min HTC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Jag dyker upp, men i min gamla bubbla 1960 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Jag åker från Västerås strax efter 8 om någon vill slå följe Skickat från min HTC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Det verkligen öser ner just nu här i stan. Lugnar mig en stund och ser om det lättar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 I Arboga regnar det men mera av typen "lättare dimregn" (just nu). Avvaktar också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Webkamera http://www.efk.nu/about/webkameror ser fortfarande blött ut :huh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Nu har det slutat regna här och det ser ut att bli fint resten av dagen så jag sticker nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Nästintill uppehåll i Arboga men vilken fart molnen har över oss. De moln som är här nu kommer troligen passera Eskilstuna om knappa halvtimmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Vi blev två stycken med Sevenbilar (cealm & AlfaRonny) att representera LocostSweden på Eskilstuna veterandag 2011. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Några bilder (158 stycken) från Ekeby veterandag 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papabear Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Både jag o tjejen hamnade på bild ser jag :]. Och polarens folkabuss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Åh en Sunbeam 1960. min är 1965 Och B11. Vi sålde farsan B15 för nån månad sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 (edited) papabear: Både jag o tjejen hamnade på bild ser jag :]. Och polarens folkabuss. En grön och vit folkabuss med reservdäck fram? Men på vilket kort är ni med? Jag hade installerat GoPro kameran på CealmSeven när jag startade färden i Eskilstuna till målet Ekeby veterandag. (Ja,jag drog tow-bar till min standardplats i Ekilstuna för losskoppling = Mekonomens parkering). Innan jag skulle åka hem och ut från Ekeby parkeringen for jag både upp och ner och runt i parkeringsraderna och GoPro-filmade. Dvs om jag nu tryckte på rätt knapp på GoPro kameran plus vinklade kameran rätt. Eller så blev det ingen film, ingen vet än. Edited August 28, 2011 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papabear Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 papabear: Både jag o tjejen hamnade på bild ser jag :]. Och polarens folkabuss. En grön och vit folkabuss med reservdäck fram? Men på vilket kort är ni med? Precis, DGU 440. Vi kom med på ex den här bilden: 2011138 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 papabear: Ok, då vet jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Synd att regnet på morgonen skrämde några stycken från att komma för vi fick perfekt väder efter detta, om än lite blåsigt men det är det ju alltid på ett flygfält. Dagens uppdrag för mej var att hitta en 7/16 gängtapp och ett stort skjutmått. Efter bara 20minuter var jag lycklig ägare till 1000mm långt skjutmått och en gängtapp + träffat en massa trevligt folk. Bra dag på jobbet :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Lyckades med GoPro kameran, det blev film. Skall försöka få till något eller så blir det råfilm rakt av.....? GoPro är en bra motorhuvsförlängare, kolla på CealmSeven kan B230 motorn blivit en rak 12 cylindrig B230 x 3? Jag har dock aldrig förut upplevt att motorhuven var så lång..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts