Tabac Posted June 15, 2011 Posted June 15, 2011 Hallå! I senaste numret av tidningen Automobil, så är det ett reportage om Ferrari F50. Där kan man se bilder på motorrummet, och separata bilder på hjul-upphängning, med mera. Där är även en bild på det justerbara Pedalstället i gjuten magnesium. (Magnesium-gjutgods) Till höger om gaspedalen sitter en mässingarm med borrade hål ??? Kan någon förklara vad den har för funktion. Quote
LUPUS Posted June 15, 2011 Posted June 15, 2011 Hallå! I senaste numret av tidningen Automobil, så är det ett reportage om Ferrari F50. Där kan man se bilder på motorrummet, och separata bilder på hjul-upphängning, med mera. Där är även en bild på det justerbara Pedalstället i gjuten magnesium. (Magnesium-gjutgods) Till höger om gaspedalen sitter en mässingarm med borrade hål ??? Kan någon förklara vad den har för funktion. en bild skulle hjälpa alla läser nog inte automobil. Quote
AlfaRonny Posted June 15, 2011 Posted June 15, 2011 (edited) Om det är den här du menar så ser det ut som en arm till gasvajer (som går bakåt) med lättningshål. Edited June 15, 2011 by AlfaRonny Quote
Tabac Posted June 15, 2011 Author Posted June 15, 2011 Om det är den här du menar så ser det ut som en arm till gasvajer (som går bakåt) med lättningshål. Ja det är den jag menar. En separat arm för gasvajer ?? Det brukar man väl inte se så ofta ?? Brukar inte det vara kopplat direkt på pedalen ?? Quote
AlfaRonny Posted June 15, 2011 Posted June 15, 2011 (edited) jag vet inte, det är en ren gissning bara. Men det är ju inte helt orimligt med en sidoförflyttning av vajern så att den kan gå i tunneln till motorn bak Edited June 15, 2011 by AlfaRonny Quote
Rikard Larsson Posted June 15, 2011 Posted June 15, 2011 Om man tänker sig någon del av karossen, kardantunnel utan kardan typ, mellan gaspedalen och armen så blir det ju ett snyggt sätt att få rörelsen från pedalen bakåt med länkage eller wire. Quote
Tabac Posted June 15, 2011 Author Posted June 15, 2011 jag vet inte, det är en ren gissning bara. Men det är ju inte helt orimligt med en sidoförflyttning av vajern så att den kan gå i tunneln till motorn bak Hallå! Jo, jag skulle tro att det förhåller sig på det sättet som du beskriver. Får man se en sådan bil i verkligheten så kan man ju kolla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.