cealm Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Tisdag 7 juni är 2011-års första veteranfordonsträff vid Hjälmare docka, Arboga med start klockan 18:00. Det brukar bli fullt med bilar samt folk att traffa och prata med. Det finns ett café där man kan sitta med antingen veteranfordonsparkeringsutsikt eller om man gillar "sjöutsikt" bättre. Vilket man än väljer så kan man handla kaffe, te, kaka, smörgås, glass mm från cafét. Vill man inte fika går det alldels utmärkt att mingla runt bland bilar och folk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 7, 2011 Author Share Posted June 7, 2011 Strålande solsken, åska i fjärran med rapporterat ösregn, TVÅ Sjuor på "hamnplan", en salig blandning av fordon såsom, jänkejärn, Grålle, Volvo T22 en schysst Ferrari, mopeder, Monark MC, ny-MC och andra gammel-MC, ryss-MC-med-sidvagn, Rolls-Royce, Trabant och såklart folk och mera folk. Kort version: En alldeles förträfflig kväll! Titta själva här finns cirka eller exakt 89 bilder från Hjälmare docka 2011-06-07 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 27, 2011 Author Share Posted June 27, 2011 28 juni är det dags igen för Hjälmare docka bilträff. Det är dags varje tisdag i juni, juli och augusti. Hoppas se fler än en stykcen Sjua (min). Hmm kanske båda mina Sjuor, eller inte......bara en.. tål att tänka på. Då måste nog vintersmutsen tvättas bort på V8an först, har inte gjort det än..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 28, 2011 Author Share Posted June 28, 2011 Trevlig tisdagskväll vid Hjälmare docka med totalt cirka 145 bilar och MC samt mycket folk och skönt väder. Kan även nämna att det kom två sjuor, CealmSeven och Sevenup´s sjua. Dessutom hade dockan Björklinge besök i form av vedde. Senare på kvällen visade det sig att även ytterligare en forummedlem fanns på plats nämnligen Amoz. Bilder kommer så alla kan se att evenemang mm finns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 28, 2011 Author Share Posted June 28, 2011 Bildspel från Hjälmare docka 2011-06-28 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 Trevlig tisdagskväll vid Hjälmare docka med totalt cirka 145 bilar och MC samt mycket folk och skönt väder. Kan även nämna att det kom två sjuor, CealmSeven och Sevenup´s sjua. Dessutom hade dockan Björklinge besök i form av vedde. Senare på kvällen visade det sig att även ytterligare en forummedlem fanns på plats nämnligen Amoz. Bilder kommer så alla kan se att evenemang mm finns. Tack för en trevlig Tisdagkväll :) Många fina bilar och mc på plats, och härligt väder. Råkade hamna mitt i en prisutdelning, när "vår son" blev utvald till lott-dragare. (Lånebarn.) Efter prisutdelningen åkte vi och tog den obligatoriska glassen i Arboga centrum, när vi plötsligt fick se "Reklamsnubben" i sin bil, vi vinkade, och han vinkade tillbaks och stannade. Passade på att presentera mig, och så fick grabben ta ett varv på stan, sen fick den lite äldre grabben (jag) och frugan ta ett varsitt varv också :) Tack Cealm för åkturen, från oss alla tre. :) Mina bilder: http://tinyurl.com/5vh568p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 28, 2011 Author Share Posted June 28, 2011 Amoz: -- Tack Cealm för åkturen, från oss alla tre --- Det var bara roligt att få träffa dig och frun samt lånebarn "i riktiga livet (IRL)". Sådana tillfälligheter det kan bli ibland när man minst anar det. Hoppas vi kan ses fler gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 (edited) Friskt klippt: Hmm kanske båda mina Sjuor... Hänvisar till inlägg: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4253&view=findpost&p=94470 ;) Det var bara roligt att få träffa dig och frun samt lånebarn "i riktiga livet (IRL)". Sådana tillfälligheter det kan bli ibland när man minst anar det. Hoppas vi kan ses fler gånger. Tack, ja det är alltid kul att träffa folk man känner igen IRL. Vi ses säkert fler gånger.. Edited June 29, 2011 by Amoz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 29, 2011 Author Share Posted June 29, 2011 Amoz: ---- Hänvisar till inlägg: --- Anmälan noterades då ........... därefter har det inte hänt så mycket mer...... Jag har planerat att åka ner till Kinnekulle däremot kommer jag med största sannolikhet inte ha någon Sevenbil med dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Anmälan noterades då ........... därefter har det inte hänt så mycket mer...... Jag har planerat att åka ner till Kinnekulle däremot kommer jag med största sannolikhet inte ha någon Sevenbil med dit. Tänkte om du ville ha med bägge bilarna till någon träff utan att köra med dragstång, därav en kort hänvisning i denna tråd :) Kinnekulle är en kul bana, men Knutstorp är min favorit, trots att jag bara kört den med bruksbilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 29, 2011 Author Share Posted June 29, 2011 Amoz: Jo jag förstod det... Det blir splittrat att ta med en Sevenbil för mig, du vet både prata med alla som kommer dit och köra. Två saker samtidigt = svårt....... eller är det till och med omöjligt kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara längre tid.. :) Jo, det är en svår kombination att vara social och köra samtidigt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 4, 2011 Author Share Posted July 4, 2011 Tisdag 5 juli klockan 18:00 är det dags igen för bilträff vid Hjälmare docka Arboga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 Åker strax CealmSeven mot Hjälmare docka på vägen till dockan kommer jag hämta en reporter från Arboga Tidning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 (edited) Ännu en fin avslutning på Tisdagskvällen, blev dock inte kvar sålänge, eftersom vi var på väg hem från minisemestern. Mina bilder från träffarna jag är på finns här: http://tinyurl.com/5vh568p Dagens bilder är tagna med mobilkamera, då batteriet i min systemkamera tagit slut under dagen. Kul att se er alla, och era fordon :) På återseende. Edited July 5, 2011 by Amoz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 6, 2011 Author Share Posted July 6, 2011 Plockade upp Arboga Tidnings reporter exakt på utsatt tid. Vi resonerade en del, han tog en del kort och sedan var det dags för avfärd mot Hjälmare docka. Jag valde "asfalterade skogsvägen" istället för E20. En intressant sak var att reporten skrev samtidigt som vi åkte. Hmmm bra att jag körde extra lugnt och stilla och inte någon gång hade 3-siffrigt på hastighetsmätaren som inte finns monterad i bilen. Det vara bara en bil och en motorcykel jag körde om på "skogsvägen". Skall bli intressant att få läsa den färdiga artikeln som är planerad att komma med antingen torsdag, fredag eller måndag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 11, 2011 Author Share Posted July 11, 2011 Klockan har passerat midnatt och idag är det tisdag. Tisdag = Bilträff vid Hjälmare docka, som alla tisdagar i juni, juli och augusti. Förra veckan hade jag med mig en reporter från Arboga Tidning, troligen kommer det reportaget idag som en liten extra puff för Hjälmare dockan. Eller så kommer det en annan dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Har inte bestämt än om jag kör CealmSEven V8 för egen maskin till Hjälmare docka eller drar den med tow-bar. Borde snart veta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Det hade formligen öst ner regn i Arboga centrala delar. Bekväm som man kan vara så tog jag med CealmSeven V8 men kopplad via tow-bar. Det går så bra det också. Vid Hjälmare docka så kom det inget regn alls under tiden för bilträffen. Det blev något färre med fordon pga regn runtomkring men ändå dök det upp rätt många. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 (edited) Bilder från bilträff vid Hjälmare docka 2011-07-12 Observera Bullens Pilsnerkorv i tidsenligt kök. Edited July 12, 2011 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Tisdag = Bilträff vid Hjälmare docka, som alla tisdagar i juni, juli och augusti. Idag kommer jag troligtvis med eget fordon :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 19, 2011 Author Share Posted July 19, 2011 Amoz: det skall bli spännande. Förra veckan lovade jag de som kom till Hjälmaren docka cyklandes på en veterancykel, 30 gammal minst cirka 5 km, att de skulle få dubbla lotter till lotteriet. Kommer du på 30-årig cykel för egen maskin Kumla - Arboga då får du fem lotter istället. Om några timmar, vet jag vilket fordon du kommer med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Amoz: det skall bli spännande. Förra veckan lovade jag de som kom till Hjälmaren docka cyklandes på en veterancykel, 30 gammal minst cirka 5 km, att de skulle få dubbla lotter till lotteriet. Kommer du på 30-årig cykel för egen maskin Kumla - Arboga då får du fem lotter istället. Om några timmar, vet jag vilket fordon du kommer med Haha, ja tyvärr blir det försent med den 30-åriga cykeln.. :) Du kommer nog se vilket som är mitt fordon, drar strax.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 19, 2011 Author Share Posted July 19, 2011 Åker också snart. Synd att du har inte hann med en cykel också....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 19, 2011 Author Share Posted July 19, 2011 (edited) Blev en trevilg Hjälmare docka kväll med proppfullt av bilar och folk samt strålande fint väder. Precis som en tisdags kväll skall vara. SVT Tvärsnytt var där och dokumenterade. Kommer troligen 22:15 idag eller via SVT Play. Bilder kommer också upp snart från kvällen vid dockan. Minst tre från Locostforumet var på plats, dvs jag, Amoz och HovstaSX360. Edited July 19, 2011 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 (edited) Ännu en härlig Tisdagskväll ja :) Kul att träffa fler medlemmar från forumet, får ta en garageträff framöver kanske : ) Vi kom hem utan att bli våta, trots regn strax före Örebro, och utanför Marieberg. (Hade targataket nere på vägen hem.) Bilder, som vanligt: http://tinyurl.com/5vh568p Försökte sortera upp på bilar, båtar och cyklar :) (Cealm: E tackar för hälsningen och hälsar tillbaka..) Edited July 19, 2011 by Amoz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Wohoo =) Jag var med i Tvärsnytt :) Min microsekund i TV.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 19, 2011 Author Share Posted July 19, 2011 Amoz: Visst är det kul med media, eller hur? Länk till bilder från Hjälmare docka bilträff 19 juli 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Javisst är det kul med media :) Tyvärr var ju inte hela programmet fyllt med träffen, men det var skoj att de kunde få ihop en snutt iallafall. Fick med mitt ben när jag utan vetskap kliver in där han filmar och en helfigur i ett kamerasvep =) Man får vara snabb med :516:pausknappen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 20, 2011 Author Share Posted July 20, 2011 Amoz: Jag tror jag kollade tio gånger och helfiguren tror jag mig hittat men benet det missade jag......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 (edited) ..benet det missade jag......... I början, 9:12-14 går jag förbi, och 9:51-53 ca står jag, i vänstra högre hörnet av eftertexterna :) Håll tummarna, strax skall pärlan besiktas :thumbsup: Edited July 20, 2011 by Amoz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Håll tummarna, strax skall pärlan besiktas :thumbsup: Det gick inget vidare, vi fick åka hem igen utan utförd besiktning... :thumbsdown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 26, 2011 Author Share Posted July 26, 2011 Idag är det tisdag = Hjälmare docka bilträff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 27, 2011 Author Share Posted July 27, 2011 (edited) Runt 50-60 bilar och ungefär lika många motorcyklar och runt 400 personer eller något fler. Solsken och bara bra alltså. Av bilarna var det två av Seven-typ. Har man Sevenbil så lockar det som en sockerbit, titta själva. En rote Seven-bilar på väg västerut. Edited July 27, 2011 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 27, 2011 Author Share Posted July 27, 2011 Bilder från Hjälmare docka bilträff i strålande solsken 2011-07-26 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 2, 2011 Author Share Posted August 2, 2011 Strålande väder och även denna tisdag massor av folk och bilar vid Hjälmare docka 2011-08-02 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 Idag är det tisdag och bilträff igen vid Hjälmare docka klockan 18 till cirka 20. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 Mängder av fordon och folk. 125 fordon totalt. Bilder kommer, skall bara framkalla de digitala glasplåtarna först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 De digitala glasplåtarna har kommit från labbet. Album från Hjälmare docka bilträff 2011-08-16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 fina bilar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 På tisdag 30 augusti är det säsongsavslutning 2011 vid Hjälmare docka. Vi får dit ett band, the Hub Caps som skall spela. Info om Hjälmare docka tisdag 30 augusti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 30, 2011 Author Share Posted August 30, 2011 (edited) Hemma igen efter säsongsavslutning vid Hjälmare docka. Många bilar, många motorcyklar och mycket folk. Trevligt men såklart lite vemodigt att ta ett uppehåll men första tisdagen i juni 2012 kl 18:00 kör vi igång igen. Extra roligt att vi för andra gången fick en tavla skänkt av Bosse Jensen (Kungsör). Bilder från kvällen 30 augusti De tre första bilderna i bildspelet är på Bosse J och tavlan. Edited August 30, 2011 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amoz Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Har dessa träffar kommit igång 2012? Kanske dags för en Arbogatur.. /Johannes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Det har de säkert. Personligen har jag släppt "arrangörsuppgiften" av olika skäl. Nya caféentreprenören får ta hand om det efter eget gottfinannde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts