Jump to content

Svenskt sportvagnsmeeting Knutstorp


pacman

Recommended Posts

Sommarn är här och planeringskalendern är framme.

Är sugen att åka på sportvagnsmeetinget på Knutstorp.

Om någon annan från mälardalsområdet tänker åka så skulle det vara kul att samköra ned. Tänkte att fredag em är lämplig tid.

Eller kanske möta upp med några andra på väg ned under fredag em.

/ Peter

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag och grabben har också funderta på att ev. åka seven till Sportvagnmeetinget på Knutstorp. Vi tänkte campa inne på området om den möjligheten fortfarande finns. Vi har inte bestämt när vi skulle åka, det beror lite på grabbens arbetstider. Men om våran resa blir av skulle det vara kul att åka flera. Eftersom jag aldrig gjort någon långresa med seven har jag funderat på vilken typ av vägar som är bäst att åka. Motorvägar är trista att åka men man tar sig fram fort. Andra större vägar är roligare att köra men man tar sig inte fram lika fort. Är det någon som har erfarenhet? Och hur lång tid tar det att åka 45 mil(Örebro-Knutstorp) i en seven med lagom mycke bensträckare och fika?

// Per-Erik

Link to comment
Share on other sites

45 mil på E4 tar väl mellan 4,5 - 5 timmar om man kör lagligt.

Jag tänker att man kan ta det lite lugnare på vägen ned, på mindre vägar. Hemresa söndag em/kväll blir nog däremot mer motorväg för att komma hem så tidigt det går.

Det finns väl i princip två sträckningar att ta;

Alt. 1; Väster om Vättern (Askersund - Hjo) sedan Nissastigen (Gislaved - Hylte) till Halmstad, E6 till Ängelholm och vidare österut till Kågeröd. Alt. 2; Öster om Vättern dvs. Askersund - Mjölby, vidare Eksjö - Växjö, Hässleholm - Klippan - Kågeröd.

Alt. 1 är nog kortast och trevligast. 15 mil per etapp är nog lagom. Vi kan i så fall mötas upp utanför Hallsberg.

Inga fler intresserade?

/ PC

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag kommer oxå att åka till Knutstorp (som vanligt), blir dock inte mycket till samåkning eftersom jag har endast 15min dit.

Kommer nog att köra dit med vinterbilen Vauxhall "Rally" Viva -65.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer oxå att åka till Knutstorp (som vanligt), blir dock inte mycket till samåkning eftersom jag har endast 15min dit.

Kommer nog att köra dit med vinterbilen Vauxhall "Rally" Viva -65.

Då bor du ju nästgårds med mig... Åstorp här..

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer nog att åka dit på lördagen denna gång, söndagen är tyvärr bokad. Är det någon från Karlskrona/Ronneby-trakten som ska med?

Link to comment
Share on other sites

Hello!

Jag kommer,troligen,att ta mig till Marieholm (utanför Eslöv)via

österlen under fredagen,lite beroende på vädret.

På lördagen kommer jag att köra Rallyt, med start i Eslöv och mål på Knutstorp.

Jag har då startat i Rallyt varje år, med samma bil, sedan 1989.

Bilen är en Triumph Spitfire MK3 från 1970.

Givetvis kommer jag att hälsa på bland Locostarna...

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit på Knutstorp en himla massa år nu och många gånger tänkt att jag skulle köra Rallyt.

I år bestämde jag mig för att anmäla mig till rallyt, det blev dock inget rally för mig eftersom han som tog emot anmälan inte tycke att varken min Vauxhall Viva "Rally" -65 eller Austin Mini (Turbo) -74 var någon sportbil. :(

Kan väl hålla med om att det inte är direkt "sportbilar" men det är inte heller en hel del andra bilar som finns med i listan över anmälda bilar.

Nåväl, jag är lika glad för det och kommer att köra mitt eget rally dit :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr blir det inte någon Skåneresa för mig i år, min resekompis sonen, blev tvungen att jobba i helgen. Jag får trösta mig med att jag beställt biljetter till England i mitten på september. Jag kommer att besöka Goodwood Revival, det tror jag blir en bra kompensation för ett missat Sportvagnsmeeting.

Per-Erik

Link to comment
Share on other sites

Jag har ev någon biljett över, om någon vill ha en så kontakta mig när ni är utanför så kan vi mötas.

Bytes mot en kall öl/glass/åktur i 7:a om det är varmt eller en kopp kaffe/åktur i 7:a om det är kallt :prop:

Edited by Jonas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...