Micael Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 jag bytte till en duratec förra sommaren. Då hann jag inte köra så mycket med bilen, endast två bandagar (kinnekulle och eskilstuna). I går var jag ute och finåkte runt i omgivningarna. Vid ett läge så gjorde jag en kraftig inbromsning. Då lyckades jag tända oljetryckslampan. När den tändes så kastade jag ett öga på oljetrycksmätaren och den var också i botten. Lampan och mätaren har olika givare, så oljetrycket var lågt. Är det nån annan som har upplevt problem med Racelines duratec oljetråg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
audimotorsport Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Kör med zetec å taksänkt tråg och har märkt att oljenivån är sjukt viktig.. 2dl för lite så fladdrar o-tryck vid bromsning,rätt nivå inga problem,2dl för mycket så går det ut genom vevhusventen.. Bara en tanke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 2, 2011 Author Share Posted June 2, 2011 vänta nu! Höll inte jag på att trassla med oljetrycksgivaren förra året? när jag böt motor? hmm, måste kollas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 2, 2011 Author Share Posted June 2, 2011 Thomas, är det en sån oljetryckgivare du har? http://www.merlinmotorsport.co.uk/p3472/ADJUSTABLE-LOW-OIL-PRESSURE-WARNING-SWITCH-35PSI-(SET)/product_info.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 (edited) Jag har denna M-OPS-35 justerbara. din länk funkar inte. inte min heller. skit också http://www.merlinmotorsport.co.uk/OIL-SYSTEMS-Oil-System-Spares/c162_165/p3472/ADJUSTABLE-LOW-OIL-PRESSURE-WARNING-SWITCH-35PSI-(SET)/product_info.html Edited June 2, 2011 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Har du fullt på stickan, och gör det något om du ligger lite över fullt? Kanske hjälper med att bara köra med lite extra? /Kimmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts