Jump to content

Framskärmar i Kolfiber


Lenny

Recommended Posts

Tillverkar nu framskärmar i kolfiber som gjuts på jobbet. Skärmarna är knappt 200mm breda och passar mkt bra till 185/195 ungefär. Går väl kanske å ha till 205 med om man skulle vilja det. Dom gjuts med transparent gelcoat med ett uns svart i så den blir snyggt grå och framhäver kolfibern. Det läggs en hel matta med kolfiber + ett lager "450" glasfiber och lamineras med polyester. Det går även att lägga fler lager med kol/glasfiber för ökad styvhet, mot tillägg, om man vill.

Vikt: c:a 540g, passar för hjulstorlekar runt 185/65 R14 +/-. De är ganska formbara och går att få nära hjulet för en snygg look.

Skruvas eller limmas fast, allt efter egen tycke å smak.

Priset kommer hamna runt 1.000:-/par för polyestern.

Maila eller SMS:a för mer info eller beställning. Ev. frakt tillkommer. Finns i Marks kommun...

Lenny 0705-379351, lenny.enander@telia.com

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hittar ingen på bara skärmarna just nu... men här är 2st på bilen... ska se om jag hittar på bara skärmarna. Notera att noskonen är i glasfiber än... ;)

post-276-0-50066800-1310289154_thumb.jpg

post-276-0-60282700-1310289217_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Lenny

Riktigt Snygga skärmar! jag får kolla efter semestern hur kassan ser ut men de är en ha faktor i dem. Hur fungerar Brooklands på bilen om jag får fråga(funderar på såna till min)

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

skärmarna är i "blank" finnish med naken kolsvart fiber, jäkligt snygga faktiskt. Just domjag har på var prototyperna, så det är inte högsta finnish på dom...

jodå, brooklands kan jag verkligen rekomendera, upp till 90-100 km/h inga problem. Så vid "normal" körning utan huvudbonad etc är det helt ok. Ska jag längre/snabbare åker jag med hjälm... = fegis...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...