Fredrik i Trollhättan Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Någon som vet var man kan få tag på 35mm rörböjar till ett grenrörsbygge? Jag tänkte köra vanlig stålplåt. Universal avgasdelar hos t.ex. biltema är för grovt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 (edited) Grannen kom med en säck med rörstumpar och krökar 35x3 mm. Han är rörmokare, allt var spill (påstod han!). Kolla på någon firma som sysslar med värmesystem o likn. Jag svetsade även på en muff för lambdasonden. Antas Fd krökare. Edited January 3, 2012 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Jag köpte rörböjar på Dahl (vvs-grossist). Nu köpte jag 60 mm typ, med de har säkert i din diemension. Länk Annars finns det säkert på trimningsfirmor, kl-racing t.ex., men det är säkert dyrare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 Dahls finns ju t.o.m. i Trollhättan. Säljer dom till privatpersoner också? VVS-rör btukar ju vara lite grova. Tänkte mig 1-2mm gods... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Japp, det går bra att handla som privatperson. Jag köpte två böjar och ett 6 m rör, fick inte dela 6 m längden. Men jag var nära att få betala meterpriset på 6 m röret pga oerfaren säljare, tyvärr upptäcktes det :). Men det var inte hutlöst dyrt ändå. 60.3x3.6 mm sömlöst var det jag köpte. Antar att godset är tunnare på klenare dimensioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Enligt DIN2605 finns 35,0 x 2,0. HA! Kollade rinkabyror.se (mycket bra vvs-nätbutik). Böjar i dimension 25, dvs ca 34 mm utvändigt och 31 mm invändigt, 15,20 kr/st. De säljer även matchande rör kapade i 1, 2 och 3-metersbitar, service! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Lysande Rikard. Tackar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts