Jump to content

Lotus Super Seven Replica-SÅLD


Recommended Posts

DSC_4391.jpg[/img]DSC_4305.jpg[/img]En av dom sk Volvobilarna som byggdes av några utvecklingsingenjörer i slutet av 80 talet. Cassiet är en väldigt exakt kopia av ett S3 chassie. Dvs litet och lätt. Chassiet är förstärkt( ny hållfasthets beräkning är gjord vilket ledde till mindre avikelser) och är förbättrad utan att påverka vikten Bilen vägde 580kg fulltankad med vindruta och full inredning.

En stor del av bilen består av Caterham orginaldelar. Plast, scuttle, framvagn, strålkastare, vindruta mm, Spax stötdämpare. Två uppsättningar hjul 13" och 15". Drivlinan är från en Alfa Bertone 1750(motor, bakaxel, växellåda). Bilen är i dag att betrakta som ett renoveringsobjekt och behöver en översyn. Tidigare ägare har kanske inte alltid gagnat den här bilen. Det finns kreativa lösningar som jag hade gjort annorlunda. Jag har kört den från västkust till östkust och det finns utrymme för förbättringar. Däremot har den stor potential att bli en bra Roadsportbil med en racevikt på mellan 500-550kg beroende på nivå. Borde med en klok setup kunna matcha dom bästa orginalbilarna i Roadsport Bilen är registrerad och behöver en godkänd besiktning för att bli gatlegal.

De flesta Sjuor är i dag bredare och längre och oftast väldigt mycket tyngre.

Stora och långa mäniskor har svårt att få plats i dessa. Med mina 181 och 95 kg är det dock inga problem.

Bud under 100000 är inte intressant annars gäller högstbjudande

Bilen finns i Järfälla /Stockholm

Edited by tobbe z
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...