Axene Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 Jag fick i söndags igång min motor efter att ha stått stilla i 1,5 år. Så nu är det dax att sätta ihop det sista på bilen. Det jag behöver hjälp med är en ritning på hur man kapar en sump på en Zetec silvertop -94. Mvh Erik Quote
Krolleg Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 scholar engines tråg är ett tråg som enl uppgifter fungerar bra och många har kopierat designen med framgång. kolla här så ser du hur det ser ut http://www.scholarengines.co.uk/Lowline%20sump.htm Även jag har kopierat det. Men min bil är ju inte färdig så kan inte säga om de funkar eller inte. Quote
svante Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 http://jamstigeravon.blogspot.com/2009/03/shortened-zetec-sump.html http://www.scholarengines.co.uk/Lowline%20sump.htm sen kan du kolla på i min tråd på rejsa.nu Quote
Axene Posted February 10, 2011 Author Posted February 10, 2011 Hur blir det med olje mängden när kan kapar sumpen? Är det inte viktigt att det inte blir för lite olja. Quote
Thomas Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 om du vill kan man bredda i sidled. mindre rymd gör att man får byta oftare. Quote
Axene Posted February 10, 2011 Author Posted February 10, 2011 Här kan ni se en liten film från starten. Quote
Krolleg Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 Hur blir det med olje mängden när kan kapar sumpen? Är det inte viktigt att det inte blir för lite olja. Det som jag har kapat bort fylls upp med det jag bygt på frammåt och det lilla utrummet där bak. Har inte mätt exakt. Men mängen borde bli en aningen bättre än orginal utan att bredda. Quote
Thomas Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 jag har på min opel mölla kapat ca 5cm och inte gjort nånting mer än massa skvalpskott och eftersom sumpen är i vinkel original p,g,a, lutande motor så gör det bara någon dl, och jag byter olja ofta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.