Jump to content

Recommended Posts

  • 11 months later...
Posted

Har du portat toppen med? eller är det mest smidda kolvar å stakar, något planat topp och slipade ventiler?

Jag är ju lite grön i detta med bilmotorer å jag tänkte ja skulle få ca 200 kusar i min zetec silvertop så småningom.

Posted

För det behöver du portat o spjällhus annan ecu o andra kammar o bra grenrör o ev högre komp.

Posted

För det behöver du portat o spjällhus annan ecu o andra kammar o bra grenrör o ev högre komp.

Spjällhus å ecu har jag redan, grenröret är inget super med ordentlig uträckning men jag har byggt det med hyfsat "rätt" mått iaf.

Nåja de blir till å porta å byta kammar så småningom då :)

  • 1 year later...
Posted

Min länk funkar nu

Silvertoppen ser ut som följer

Ny Zetec Silvertop, 2045cc smidda stakar och kolvar Portad topp med större ventiler

Weber 2X45DCOE, (Dellorto DHLA 48) portning och kamprofil av Amedeo Castellani [raceco@btinternet.com](Raceco GB)

ARP bultar i topp och vevstakar, billet svänghjul Raceline, Pinto 216mm heavy duty koppling (organisk)

227hp 226Nm utan filter

Se länk

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=18499&start=0

/ Bengt Metz

Spjällhus å ecu har jag redan, grenröret är inget super med ordentlig uträckning men jag har byggt det med hyfsat "rätt" mått iaf.

Nåja de blir till å porta å byta kammar så småningom då :)/>

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...