bemeco Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 (edited) Zetec Silver topp Trimning renovering samt reparation av Caterham med Sierra diff Länk http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=54908 / Bengt Metz Edited April 28, 2013 by bemeco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemeco Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 (edited) Nytt inlägg om spruckna bromsskivor inlagt i biltråden på Rejsa http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=54908 / Bengt Metz Edited April 28, 2013 by bemeco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 funkar inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Har du portat toppen med? eller är det mest smidda kolvar å stakar, något planat topp och slipade ventiler? Jag är ju lite grön i detta med bilmotorer å jag tänkte ja skulle få ca 200 kusar i min zetec silvertop så småningom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 För det behöver du portat o spjällhus annan ecu o andra kammar o bra grenrör o ev högre komp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 För det behöver du portat o spjällhus annan ecu o andra kammar o bra grenrör o ev högre komp. Spjällhus å ecu har jag redan, grenröret är inget super med ordentlig uträckning men jag har byggt det med hyfsat "rätt" mått iaf. Nåja de blir till å porta å byta kammar så småningom då :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemeco Posted April 28, 2013 Author Share Posted April 28, 2013 Min länk funkar nu Silvertoppen ser ut som följer Ny Zetec Silvertop, 2045cc smidda stakar och kolvar Portad topp med större ventiler Weber 2X45DCOE, (Dellorto DHLA 48) portning och kamprofil av Amedeo Castellani [raceco@btinternet.com](Raceco GB) ARP bultar i topp och vevstakar, billet svänghjul Raceline, Pinto 216mm heavy duty koppling (organisk) 227hp 226Nm utan filter Se länk http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=18499&start=0 / Bengt Metz Spjällhus å ecu har jag redan, grenröret är inget super med ordentlig uträckning men jag har byggt det med hyfsat "rätt" mått iaf. Nåja de blir till å porta å byta kammar så småningom då :)/> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.