Bengt Norell Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Jag har hittat ett par glasfiber skärmar till mitt Healeybygge i England, Vilket fraktbolag är att föredra och ungefär vad kan det kosta att få hit grejerna. / Bengt Quote
MickeJ Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Hej! Jag köpte stolar från europaspares.co.uk frakten kostaste drygt 300 kr om jag minns rätt. Sedan köpte jag kolfiberdelar från carbonmods.co.uk den frakten gick på över 1000:- Med andra ord det verkar kunna skilja sig en hel del. carbonmods frakten var med fedex. Kommer inte ihåg vilket bolag som användes vid frakten av stolarna. Skall försöka komma ihåg att ta reda på det. //Micke Quote
LUPUS Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 50 £ fyra fälgar betala jag , vet dock inte firma Quote
AndersK Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Hej igen Bengt, hittade lite gamla papper efter att du ringde tidigare ikväll. Fått hemskickat med "Business Post International" ca 25-30 pund för 25kg. /Anders Quote
Hising Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 Det finns ett företag som heter Mark Jennings AB och som är baserat i Kvicksund. Skeppar ut grejer från Hull i egen container. Vet inte om han alltid är billigare men ett telefonsamtal kan det vara värt för att jämföra priser. Kan också hjälpa de gånger man hittar nåt på E-bay men säljaren inte skickar internationellt. Mvh Johan Hising Quote
Bengt Norell Posted January 16, 2011 Author Posted January 16, 2011 För mig låter det som att det är billigare att skicka mellan England och Sverige än inom konungariket, Tack för svaren, nu går jag vidare med affären. /Bengt Quote
Bengt Norell Posted January 16, 2011 Author Posted January 16, 2011 Nu är affären i hamn. 2 st beg bakskärmar i glasfiber till Healeyn £5 frakt £ 49 Totalt £54 Mao ser detta ut att bli en mycket god affär, ebay, hoppas bara att allt funkar hela vägen, det kan inte vara så kul att stå med allt besvär kring skeppningen när priset blev så lågt. Men killen verkar inte hänga läpp han letade upp en £20 billigare frakt innan jag hann betala enligt första paypal mejlet / Bengt Quote
Recommended Posts