jonasw Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 (edited) Jag ska försöka ta tag i bygget så den blir körbar till sommaren. Jag har en typ 9 låda som passar till st170 motorn men lamellerna som följde med motorn passar inte i splinsen. Är det någon som vet vilken koppling som passar? Och vad behöver jag mer justera/byta för att få det att funka? //Jonas Edited January 14, 2011 by jonasw Quote
Thomas Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 Det brukar vid såna här konstellationer funka om man tar tryckplattan till motorn och lamell till växellådan som passar i splinesen. Quote
jonasw Posted January 7, 2011 Author Posted January 7, 2011 Tackar för snabbt svar!! Ja det låter logiskt! Hur är det med urtrampningslager? Ska det bytas? Quote
Thomas Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 det får man mäta så man hittar ett i rätt längd ev. anv, original till ant. motorn eller lådan bara det stämmer mot tryckplattan i diameter o längd och att det funkar att koppla ur utan att lagret halkar av röret och att det når fram. Quote
jonasw Posted January 14, 2011 Author Posted January 14, 2011 Det brukar vid såna här konstellationer funka om man tar tryckplattan till motorn och lamell till växellådan som passar i splinesen. Har skaffat lamell till typ 9 lådan, den är ca 1 cm mindre i diameter men det borde väl inte vara så viktigt? Men den är 9 mm tjock mot motorns lamell på ca 6 mm, funkar det? Kan/ska man shimsa dit tryckplattan? / Jonas Quote
Thomas Posted January 14, 2011 Posted January 14, 2011 ta reda på vad en original lamell till den tryckplattan har för tjocklek sedan får du schimsa tryckplattan eller svarva av i svänghjulet så lamellen sjunker ner. Man kan också i en press mäta var tryckplattan har sitt maxtryck. Quote
Hising Posted January 14, 2011 Posted January 14, 2011 Retroford.co.uk har svänghjul till Zetec för type 9 låda och Pintokoppling för £85. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.