Jocke4U Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Hej, Skall ha tag i gummiupphängingar som skall användas till två saker: - Byta ut befintlig upphängning till vxl-lådan till lite stabilare ca diam 40 x 30 mm (2 st) - Hänga upp avgassystemet, kanske diam 25 x 20 mm Kollade idag på biltemas och de känns så förbaskat hårda, nästan som plast. Står ju inte specat vilken shore de har men känslan säger 65-70. För avgassystemet så funkar ju det med svedol's som har 60 shore. Använder ni Biltemas gummiupphängningar och är det nåt att använda? (63-104 resp. 63-103) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 här är deras motor/växelkuddar och de är lagom hårda. man vill inte ha för löst så det rör sig. jag kör med kudde för överväxel = lite hårdare än dessa. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Motor/Ovrigt/Motorkuddar/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Kuntze har i olika hårdhet har jag för mig. Även KG trim eller vad dom nu heter. (om dom fortfarande existerar) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 KG trimning finns kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts