Jump to content

Maskinförsäkring 15 000 mil


Pågen

Recommended Posts

Att hitta "en vanlig" försäkring är svårt men här får du två olika handlingsplaner / förslag att fundera kring:

- 1 Lyssna med försäkringsbolag/en som kanske kan "ordna en specialare" till dig. Du behöver troligen bara ringa ett eller två bolag för att få skapligt klart på hur bolaget/en tänker. Eventuellt kan de hänvisa dig vidare om de inte själva klarar "specialaren". För att få branchkännedomstips går det nog att ringa vilket försäkringsbolag som helst. Av egen erfarenhet vet jag att Folksam inte längre försäkrar Ångbilar utan de har sålt den (lönande) grenen av försäkringar till Trygg-Hansa. Kanske en "maskin-Specialare" kan ha en plats hos Trygg-Hansa? Klara de Ångbilar så.........

eller

- 2 Bli ditt eget försäkringsbolag, Maskinförsäkring för bil läser jag som motor och växellåda. Om du lyckats få ett pris på "en specialare" i punkt 1. Fundera på om du inte skall öppna ett eget konto och sätta in premien på det konto som om du försäkrat motor och växellåda. Risken är nog rätt stor att premien i punkt 1, om det går att få en försäkring, kan bli rätt saftig.

Ovanstående är synpunkter från en som inte vet utan bara tänker fritt på olika alternativ. Inteessant att få höra vad ett försäkringsbolag kan komma med för alternativ. Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har koll på om det finns ett försäkringsbolag som man kan teckna en maskinförsäkring för en bil som rullat under 10-15000 mil, de flesta jag sett slutar att gälla vid 10 000 mil.

Sist vi hade möte med försäkringsbolagen, så satt folksam och skröt om att dom var dom ända som hade upp till 15000mil..

Nu vet jag inte om det gällde just vårat märke osv, men det kan ju vara värt att kolla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...