Jonte Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Jag kommer nu visa min totala okunskap om V8:or och speciellt Fords. Vad är skillnaden på 289, 302 och 351 förutom just då volymen? - Är det samma fysiska storlek på dom? - Vilken är att föredra - Vilken är billigast och lättast att få mer hästar ur (hur mycket är det original) - Funkar det att köra t.ex Megasquirt till dessa och är det enkelt eller ska man välja annat styrsystem Vad jag förstått så sitter 302 i t.ex Mustanger mellan 87-93 Finns säkert 100 frågor till men vi börjar här :) Quote
Thomas Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 289 302 351 Windsor ska ha samma blockstorlek men tändföljd kan skilja. (olika kammar) Quote
Drake Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Sen finns det ju Cleveland också, men det är ett helt annat block. Quote
Jonte Posted November 7, 2010 Author Posted November 7, 2010 Inte tänkt byta i sjuan än ;-) Farsan har planterat en ide till hans pension om 1-2 år Sent from my HTC Hero using Tapatalk Quote
Thomas Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Cleveland är storblock med väldigt stora kanaler Quote
heralue Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 302 är en nätt och smidig maskin. Finnes hur mycket godis som helst att köpa, dock är Ford prylar betydligt dyrare än Cheva. 302:an är som skrivits tidigare lätt att hitta, Mustang, Bronco, Vanar, Thunderbird etc. och fanns fram till 1994 om jag inte minns fel. Denna kommer att sitta finfint bakom min rygg :), en 302 från -87 som är strokad till 347 cui ....., varvar 7300 rpm. :racesmile: Effekten std 302 HO från Mustang 225 hk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.