Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag kommer nu visa min totala okunskap om V8:or och speciellt Fords.

Vad är skillnaden på 289, 302 och 351 förutom just då volymen?

- Är det samma fysiska storlek på dom?

- Vilken är att föredra

- Vilken är billigast och lättast att få mer hästar ur (hur mycket är det original)

- Funkar det att köra t.ex Megasquirt till dessa och är det enkelt eller ska man välja annat styrsystem

Vad jag förstått så sitter 302 i t.ex Mustanger mellan 87-93

Finns säkert 100 frågor till men vi börjar här :)

Posted

289 302 351 Windsor ska ha samma blockstorlek men tändföljd kan skilja. (olika kammar)

Posted

Inte tänkt byta i sjuan än ;-)

Farsan har planterat en ide till hans pension om 1-2 år

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Posted

302 är en nätt och smidig maskin. Finnes hur mycket godis som helst att köpa, dock är Ford prylar betydligt dyrare än Cheva.

302:an är som skrivits tidigare lätt att hitta, Mustang, Bronco, Vanar, Thunderbird etc. och fanns fram till 1994 om jag inte minns fel.

post-115-0-90706600-1289161131_thumb.jpg

post-115-0-35871900-1289161532_thumb.jpg

Denna kommer att sitta finfint bakom min rygg :), en 302 från -87 som är strokad till 347 cui ....., varvar 7300 rpm. :racesmile:

Effekten std 302 HO från Mustang 225 hk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...