Jump to content

Hummer kit car


AlfaRonny

Recommended Posts

Den idén är inte så tokig, lite "Cobra-stuk" över kärran med dubbelramrör mm. En Hummerreplika-tråd? Tål att tänka på att köra en fyrhjulsdriven (icke boggie) Seven vore trevligt. Bygger klart de kärror som redan är i pipeline.

Det har varit sådan byggstiltje under hösten men nu börjar minusgraderna komma och myggen ge sig så verkstaden lockar igen. Det står fyra byggprojekt där inne och ser lite ledsna ut....

Link to comment
Share on other sites

family guy: Riktigt fin rig. Det är karossen som är det trickiga med en lastbil. cealm och plast = ingen bra kombination. Skippar man karossen är inte ett lastbilsbygge i skala så mycket värre att göra än en vanlig Sevenbil. Lite mer rör, lite mer kilo och lite mer "vridpulver" och kanske en till och med riktig dieselmotor äntligen.

I någon av trådarna jag har så finns idén (eller lockelsen) att göra en mindre egen lastbil med boggie. Jag vet att jag studerade regelverket för något år sedan kring amatörbygge av lastbilar men på rak arm kommer jag inte ihåg om det var andra regler som gällde över en viss bilvikt eller om det fanns en maxvikt för amatörbygge. Körkortmässigt har jag C-behörighet.

Fast å andra sidan håller jag redan på med en Sevenlastbil = 6x4 bygget........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...