Marcus a Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Är det någon mera än jag som tycker att dom inte funkar alls:)? Känns inte så jäkla säkra att änvända, lossnars ju hela tiden! Någon som vet någon annan stans där det finns bättre clips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerraCvh Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Limma dem med superlim , funkar kanon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Swedol har ruskit billiga gummiklammers. Jag köpte 6mm 100 pack för 150:- + moms. Samma klammers har Biltema för 12,90:- för 2 !!! 100 st på Biltema kostar 645:- :icon_angry: Finns på sidan 25 i Biltemas katalog så att du ser hur dom ser ut. Swedol Funkar 1000 gånger bättre än plastclipsen. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Hmm.. biltema som brukar vara snuskigt billiga på sina saker... :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 själv anser jag att biltema inte brukar vara något att satsa på . ofta är det ren skit man kan hitta i deras sortiment men visst har dom grejor som funkar med men det är ganska sällsynt... Nu kanske man inte ska vara allt för kritisk för det är ju dock billiga grejor och den som handlar där är väl medveten i sitt val och får det som den betalar för. Själv har jag dock blivit allt för besviken många gånger och väljer enbart "säkra" kort i deras butiker och handlar då i så fall saker jag vet har funkat förut . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Jag köpte biltema R6 batterier i storpack sist jag var i göteborg. Sedan när jag var på elmia så tog betterierna i kameran slut efter ett hundratal bilder. Då stoppade jag i fyra biltema batterier. Jag han väll ta femton kort innan dom var tomma... En sak är säker, jag kommer tänka mig för innan jag köper bromsbelägg eller liknande på "Feltema". Klammrena på swedol var ju ruskigt billiga, det blir nog ett paket såna för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Swedol är helt rätt ställe för sånt. Riktigt bra priser på bult och mutter också. Hm... Man skulle tro att jag är delägare men så är tyvärr inte fallet :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 22, 2004 Share Posted May 22, 2004 ska du köpa billiga r6 baterier så köp dom på IKEA 20:- för ett tio pack och dom är kanon. i min bärbara cd spelare funkar dom lika länge som svindyra duracell baterierna. :thumbup: (dom är tilverkade av VARTA) det ända jag köpt på biltema va ett nytt avgassystem till min mazda 323 1,6i kombi och det va det inge fel på ivarje fall. men jag kan tenka mig att mycke inte holler nån toppkvalite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted May 22, 2004 Share Posted May 22, 2004 Är det någon som har en Swedolbutik i närheten som skulle kunna köpa ett paket : (Swedol har ruskit billiga gummiklammers. 6mm 100 pack för 150:- + moms ) Och skicka det till mig? jag kan betala i förskott via Post eller bankgiro/konto! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 22, 2004 Author Share Posted May 22, 2004 Undrar det samma! Är det någon som har en affär i närheten? Betalar också självklart i förväg! Biltema har mycket skit men också mycket billiga och bra saker. Dom brukar inte heler vara så snåla på att ge pengana tillbax om man inte är nöjd! En bra affär men det gäller att sortera bort skit sakerna:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 22, 2004 Share Posted May 22, 2004 Swedol har ruskit billiga gummiklammers. Jag köpte 6mm 100 pack för 150:- + moms.Samma klammers har Biltema för 12,90:- för 2 !!! 100 st på Biltema kostar 645:- :icon_angry: Finns på sidan 25 i Biltemas katalog så att du ser hur dom ser ut. Swedol Funkar 1000 gånger bättre än plastclipsen. :thumbup: En bild tack, för en som inte har Biltemakatalogen med sig till Kina :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 22, 2004 Share Posted May 22, 2004 Jag har ingen katalog, så jag vet inte riktigt vad som finns på sidan 25, men jag förmodar att det kan vara de här klammorna? De har art. nr. 66-480 i såna fall. Edit: Va, Jonte, har du inte med dej biltemakatalogen till kina??? :o ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 22, 2004 Share Posted May 22, 2004 skulle gissa på att det är dessa.... ;) å de finns ingen butik i GBG annars kunde ja skickat.... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanB Posted May 23, 2004 Share Posted May 23, 2004 När vi ändå hackar på biltema, jag köpte brytarspetsar till min gamla 900 GLs där för några år sen och dom höll i ungefär 200m. Sen åkte jag tillbaka dit och fick nya som jag monterade och dom gick tills jag skrotade bilen. Så det är lite varierande kvalite på grejjerna, men jag handlar rätt mycket där. Det är ju billigt och jag är snål men till sjuan ska det inte snålas... för mycket iaf. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted May 23, 2004 Share Posted May 23, 2004 Tommy, jag köpte ju ett 100 pack så det är några över ;) Maila mig så ordnar vi till detaljerna. Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 23, 2004 Author Share Posted May 23, 2004 Ytterligare en sak om biltemas kvalitet.. Var för någon år sedan och köpte bitsar som jag skulle ha till att skriva en trall. Kostade typ 2kr st... Den första som jag satte i maskinen gick sönder efter typ första skruven men den anndra höl hela altanen ut. Så kvaliten varierar:)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krister Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Hej Vad är det för art nr på klammern ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krister Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 ... från Swedol alltså !!! :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 Art nr på Swedol: Gummiklammer 6mm IS-6402. Pris 100st 150:- + moms. Pris enstaka 2,25:- Sidan 145 i katalogen. Finns från 5mm till 45mm. Från 19mm säljs dom i 50 pack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krister Posted May 31, 2004 Share Posted May 31, 2004 Tack för det, ska nog lägga en beställning !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 De har art. nr. 66-480 i såna fall. Är det dessa som Swedol säljer? Det artikelnummer som citeras ovan leder till dessa... http://www.handla.swedol.se/images/IS-6401.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik K Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 swedol är ju postorder företag oxå så det är bara å skicka efter. Gummi klädda klammerna å sen en stark borrmaskin så borde man kuinna köra med självborrande skruv. Måste gå fort å få fast klammerna då. "JockeE" Du kan bli delägare om du vill annars. Swedol är AB och finns på Börsen. Aktien står i 37,50. Jag är inte själv aktieägare i dom men är kunnd hos dom och ska dit en gång till denna vecka. Mycke bra företag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 De som bilden visar är Biltema. = SKRÄP !!!!! Handla Swedols istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts