Jump to content

Biltemas bormsrörsfästen!


Marcus a

Recommended Posts

Är det någon mera än jag som tycker att dom inte funkar alls:)? Känns inte så jäkla säkra att änvända, lossnars ju hela tiden!

Någon som vet någon annan stans där det finns bättre clips?

Link to comment
Share on other sites

Swedol har ruskit billiga gummiklammers. Jag köpte 6mm 100 pack för 150:- + moms.

Samma klammers har Biltema för 12,90:- för 2 !!! 100 st på Biltema kostar 645:- :icon_angry:

Finns på sidan 25 i Biltemas katalog så att du ser hur dom ser ut.

Swedol

Funkar 1000 gånger bättre än plastclipsen. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

själv anser jag att biltema inte brukar vara något att satsa på .

ofta är det ren skit man kan hitta i deras sortiment men visst har dom grejor som funkar med men det är ganska sällsynt...

Nu kanske man inte ska vara allt för kritisk för det är ju dock billiga grejor och den som handlar där är väl medveten i sitt val och får det som den betalar för.

Själv har jag dock blivit allt för besviken många gånger och väljer enbart "säkra" kort i deras butiker och handlar då i så fall saker jag vet har funkat förut .

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte biltema R6 batterier i storpack sist jag var i göteborg. Sedan när jag var på elmia så tog betterierna i kameran slut efter ett hundratal bilder. Då stoppade jag i fyra biltema batterier. Jag han väll ta femton kort innan dom var tomma... En sak är säker, jag kommer tänka mig för innan jag köper bromsbelägg eller liknande på "Feltema".

Klammrena på swedol var ju ruskigt billiga, det blir nog ett paket såna för mig.

Link to comment
Share on other sites

Swedol är helt rätt ställe för sånt. Riktigt bra priser på bult och mutter också.

Hm... Man skulle tro att jag är delägare men så är tyvärr inte fallet :(

Link to comment
Share on other sites

ska du köpa billiga r6 baterier så köp dom på IKEA 20:- för ett tio pack och dom är kanon. i min bärbara cd spelare funkar dom lika länge som svindyra duracell baterierna. :thumbup: (dom är tilverkade av VARTA)

det ända jag köpt på biltema va ett nytt avgassystem till min mazda 323 1,6i kombi och det va det inge fel på ivarje fall. men jag kan tenka mig att mycke inte holler nån toppkvalite.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har en Swedolbutik i närheten som skulle kunna köpa ett paket :

(Swedol har ruskit billiga gummiklammers. 6mm 100 pack för 150:- + moms )

Och skicka det till mig? jag kan betala i förskott via Post eller bankgiro/konto!

Link to comment
Share on other sites

Undrar det samma! Är det någon som har en affär i närheten?

Betalar också självklart i förväg!

Biltema har mycket skit men också mycket billiga och bra saker. Dom brukar inte heler vara så snåla på att ge pengana tillbax om man inte är nöjd!

En bra affär men det gäller att sortera bort skit sakerna:)

Link to comment
Share on other sites

Swedol har ruskit billiga gummiklammers. Jag köpte 6mm 100 pack för 150:- + moms.

Samma klammers har Biltema för 12,90:- för 2 !!! 100 st på Biltema kostar 645:-  :icon_angry:

Finns på sidan 25 i Biltemas katalog så att du ser hur dom ser ut.

Swedol

Funkar 1000 gånger bättre än plastclipsen.  :thumbup:

En bild tack, för en som inte har Biltemakatalogen med sig till Kina :D

Link to comment
Share on other sites

Jag har ingen katalog, så jag vet inte riktigt vad som finns på sidan 25, men jag förmodar att det kan vara de här klammorna?

66-480_l.jpg

De har art. nr. 66-480 i såna fall.

Edit: Va, Jonte, har du inte med dej biltemakatalogen till kina??? :o ;)

Link to comment
Share on other sites

När vi ändå hackar på biltema, jag köpte brytarspetsar till min gamla 900 GLs där för några år sen och dom höll i ungefär 200m.

Sen åkte jag tillbaka dit och fick nya som jag monterade och dom gick tills jag skrotade bilen. Så det är lite varierande kvalite på grejjerna, men jag handlar rätt mycket där. Det är ju billigt och jag är snål men till sjuan ska det inte snålas... för mycket iaf. :D

Link to comment
Share on other sites

Ytterligare en sak om biltemas kvalitet..

Var för någon år sedan och köpte bitsar som jag skulle ha till att skriva en trall. Kostade typ 2kr st...

Den första som jag satte i maskinen gick sönder efter typ första skruven men den anndra höl hela altanen ut.

Så kvaliten varierar:)!

Link to comment
Share on other sites

Art nr på Swedol:

Gummiklammer 6mm IS-6402.

Pris 100st 150:- + moms.

Pris enstaka 2,25:-

Sidan 145 i katalogen.

Finns från 5mm till 45mm.

Från 19mm säljs dom i 50 pack.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

swedol är ju postorder företag oxå så det är bara å skicka efter.

Gummi klädda klammerna å sen en stark borrmaskin så borde man kuinna köra med självborrande skruv. Måste gå fort å få fast klammerna då.

"JockeE" Du kan bli delägare om du vill annars. Swedol är AB och finns på Börsen. Aktien står i 37,50.

Jag är inte själv aktieägare i dom men är kunnd hos dom och ska dit en gång till denna vecka.

Mycke bra företag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...