Jump to content

Citronist


error

Recommended Posts

Nu får ni skratta för jag har just köpt min 5:e Citroën på 1,5 år och jag har ännu inte sålt någon av dom. :wohow: :prop: :icon_oops:

Är det någon som väll hjälpa mig banta min bilpark så har jag en svart Saab 900 T8 2d-sedan -86 till salu för 8kkr.

Link to comment
Share on other sites

hehe.. jag får börja med att beklaga sorgen.. ;) men du är möjligtvis inte intresserad av en sjätte ?? :)

Cittra XM V6 24v me läder å all möjlig "lull-lull"... ;) pris ?? runt 10k.. som hittat....

Link to comment
Share on other sites

Nu får ni skratta för jag har just köpt min 5:e Citroën på 1,5 år och jag har ännu inte sålt någon av dom.  :wohow:  :prop:  :icon_oops:

Är det någon som väll hjälpa mig banta min bilpark så har jag en svart Saab 900 T8 2d-sedan -86 till salu för 8kkr.

8kkr.....betyder det 8 Kilo enkronor :D :D :D

Conco

Link to comment
Share on other sites

Mmmm.. vad ska man säga. Intressant. :whistling:

Har haft en Cittra, en orange GS combi. När jag var och tittade på den förevisade ägaren ,mycket stolt, hur han satt plattjärn runt bakvagnen för att minska risken att tappa den. Jag la ett bud på vad jag tyckte den var värd (tror jag sårade honom lite) och blev några dagar senare Cirto(ë)n ägare. Komforten var god om man bara kom ihåg öronpropparna, motor relativt pigg och lastförmågan enorm. Sedan batteriet laddat ur en gång, räddad av startveven, beslöt jag att byta fläktrem. Citroën var före sin tid på många områden bla demontering av stor delar av bilen vid enklare servis. För att byta fläkrem ska tex fronten demonteras, nu gick det efter mycket krånglande ändå. Det kunde varit värre, för att komma åt fördelaren ordentligt skulle man klyva bilen vid torpedväggen.

Elen fortsatte att krångla lite och jag fick den ljusa iden att kolla säkringarna. Enligt instruktionsboken skulle säkringsdosan sitta på vänster sida i motorrummet. Upp med huven, ingen dosa synlig. Kolla boken, jo då vänster sida (fanns ingen blid) in under huven igen. Vänstersidan var nästan tom, längs, in i hörnet mot kupen stod batteriet, sedan fanns det bara en kabelstam som försvann in i den 3cm breda springan mellan batteriet och skärmen. Började leta runt i motorrummet, dosan kunde ju vara flyttad. Efter ett tag började bitarna falla på plats, vänster sida, kabelstam, batteri, näää, inte kunde dom väl gjort något så idiotiskt som att...... Jo då, i springan mellan batteriet och skärmen satt säkringsdosan. Garanterat helt omöjlig att komma åt utan att ta bort batteriet. Dessutom satt fästskruven för batteriet brevid sakringdosan, längst ner i den 3cm breda, 2dm djupa springan. Mitt förtroende för Citroën har aldrig riktigt repat sig.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som väll hjälpa mig banta min bilpark så har jag en svart Saab 900 T8 2d-sedan -86 till salu för 8kkr.

Ska du inte ha någon redig bil kvar?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...