pl1 Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 bygger en bok ram med sierra delar och undrar vad man ska ha för huvudbromscylinder har orginal skivor fram samt trummor bak. går det att ta den från sierran även om man kör utan bromservo? eller finns det någon som man kan ta från någon annan bil? + Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Ta du den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Orginal kan säkert funka även utan servo. Tänk på att utväxlingen i pedalen, bromsbeläggens kvalitet, och stumheten i hela systemet från pedalställ till bromsok också har betydelse för hur det känns i slutänden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Jag har kört med den från Sierran i mina 2 byggen. Det finns garanterat bättre men det har funkat bra. Sent from my HTC Hero using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Tänk på att göra utväxlingen så verkligen kan utnyttja huvudcylinderns hela slaglängd, bra om man behöver reserv p.g.a. läckage eller liknande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Med Sierrans huvudbromscylinder i ett Sierra pedalställ och allt annat Sierra orginal blir det tungtrampat. Jag sitter med precis den kombinationen och visst funkar det, men det är en aning svårdoserat och man får trampa "så man får blodsmak i munnen" för att låsa framhjulen. Jag letar just nu efter en mindre huvudbromscylinder för att få en annan utväxling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pl1 Posted September 16, 2010 Author Share Posted September 16, 2010 tackar för svaren jag har pedalställ från boken inte från sierran Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts