Mats G Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Hejsan. Jag söker plaststol från MK:s jag har bara en men behöver ha 2 st i bilen. Jag försöker att få tag på folk på MK:s men det verkar vara omöjligt , har ringt och mejlat men inget resultat ännu.. Eller är det någon som ska köpa delar från MK:s så vill jag gärna vara med!! mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Har du rätt nummer dom svarar nästan altid på tele däremot aldrig på mejl. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted September 12, 2010 Author Share Posted September 12, 2010 Hejsan Mikael.. Jag har pratat med dom men inget händer ändå... mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Widell Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Hej på dig. jag går i samma funderingar om stols köp som dig. jag skickade i väg ett mail till den hollänska återförsäljaren i dag. hoppas på ett svar i kommande v. hör av mig då hur de går. Hejsan. Jag söker plaststol från MK:s jag har bara en men behöver ha 2 st i bilen. Jag försöker att få tag på folk på MK:s men det verkar vara omöjligt , har ringt och mejlat men inget resultat ännu.. Eller är det någon som ska köpa delar från MK:s så vill jag gärna vara med!! mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted September 12, 2010 Author Share Posted September 12, 2010 Hejsan Jimmy. Det finns nog fler som behöver stolar, sambeställning?? Storköp=bättre pris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Jag känner till problemet sedan Ken slutade har Barry för mycket att göra och glömmer hela tiden att skicka. vid telefonkontakt prata bara med Barry. Prova att ringa grundaren av MK Martin Kennan han borde kunna fixa stolar. Martin Keenan: Telephone numbers: Home: 01709 815740 Mobile:07956397404 E-Mail: martin@keenan7060.freeserve.co.uk Address: 2, Addison Road, Maltby, Rotherham, South Yorkshire, S66 8DG Lev väl Michael Wänström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axene Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Hejsan. Det är inte omöjligt att man kanske skulle vara med på en beställning av stolar. Vet ni va de kostar och var man kan beställa dem ifrån? Mvh Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted September 17, 2010 Author Share Posted September 17, 2010 Hejsan Erik. Priset på stolen som jag tänker köpa är 141 pund , finns att beskåda på MK:s hemsida. Men om vi blir fler så går det nog att få billigare... mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axene Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 Hur är stolarna att sitta i? Finns det så att man kan ställa in stolen, bakåt och framåt. /Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 Köper du justerbara fästen så funkar det att justera dom. Det blir inte lika stabilt dock, iaf inte de fästen jag fick med. Jag har kört 15 mil i ett sträck utan att det känns illa i ryggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axene Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 En fråga till bara. Hur breda är stolarna? Funkar de i bilen så är jag med på att beställa stolar. /Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Stolarna är 420mm som bredast över både rygg och sits Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axene Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Jobbar nu så får hem och mäta i morgon. Måste också säga att de ser grymt snygga ut i din bil Jonte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Widell Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 (edited) jag tar en stol om ni ska beställa, de i Holland va inte med på noterna så där ifrån hänvisade de bara till den svenska säljaren kommer va borta denna kommande v o jobba i Tyskland. hoppas på att komma hem tills på lördags kvällen/natten. som det ser ut nu så kommer jag även att åka ut på jobb v efter det i Tyskland då med... hennigsdorf. skriver här om jag kan då & har ni börjat fundera på beställning då så är jag med på köp av en stol. bara skicka pm till mig eller ring Mobil: 070-5769187 Edited September 25, 2010 by Widell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Ska ni beställa från MK? Efter dagens bankörning så är jag i behov av ny framskärm :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted October 15, 2010 Author Share Posted October 15, 2010 Hejsan. Jag ska försöka få till en beställning från MK. Som läget är nu så ska jag plocka hem stolar... Hör av er om ni vill ha nått mer från MK... mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 Hejsan. Nu har jag beställt stolar från MK. Jag beställde 6 st så jag hoppas att dom kommer snart. mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Widell Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 då bokar jag gärna 1 eller 2st av de om det går bra. den ekonomiska frågan kan vi ju ta i pm. om du vill nå mig snabbt så finns jag på Mobil: 070-5769187 jag kommer att åka i väg o jobba i norge nästa & tyskland v efter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted November 17, 2010 Author Share Posted November 17, 2010 Hejsan. Lite uppdatering. Stolarna är beställda av MK , dom tillverkar inte dom själva. Jag vet inte när dom kommer till mig men jag hoppas att det inte dröjer för länge. Ha det gött i era garage.. // Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 Hejsan! Nu har jag betalat stolarna så nu kommer dom nog snart. // Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted December 22, 2010 Author Share Posted December 22, 2010 Hejsan. Ännu har jag inte sett några stolar från MK men enligt Berry så är dom skickade för ca 14 dagar sedan. Jag hoppas på att få dom innan året tar slut.. Vill även passa på att önska alla er på Forumet en riktigt GOD JUL.. mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 Hejsan. Ännu har jag inte sett några stolar från MK men enligt Berry så är dom skickade för ca 14 dagar sedan. Jag hoppas på att få dom innan året tar slut.. Vill även passa på att önska alla er på Forumet en riktigt GOD JUL.. mvh Mats Det var ungefär vad han sa om mina saker också....... I 3 månader, tills jag blev förbannad på honom i telefonen då kom det 4 dagar senare God jul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted December 23, 2010 Author Share Posted December 23, 2010 Hejsan. Fick nog samma känsla när jag pratade med honom , känns inte helt trovärdig!! men hoppas att vi får våra stolar snart... mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted December 31, 2010 Author Share Posted December 31, 2010 Hejsan. Några stolar har ännu inte dykt upp , ringde Barry i går (torsdag) nu har han ändrat datum , nu säger han att dom skickades aldeles före jul... Honom litar jag inte på ett skvatt.. Man får väl hoppas att stolarna kommer snart iallafall. Gott nytt år på er !!!! mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted December 31, 2010 Share Posted December 31, 2010 (edited) Fanken, man får uppenbarligen ligga på för att det skall hända något på MK. Det bådar inte gott med tanke på framtida projekt... :unsure: Bra kämpat Mats! :racesmile: Edited December 31, 2010 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted January 7, 2011 Author Share Posted January 7, 2011 Hejsan. Som alla förstår så har jag inte fått några stolar från MK.. Vad gör man? mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Kräv pengarna tillbaka! :angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 ta upp det med grabbarna på Locostbuilders (om du inte redan har gjort det). Många av om känner ju killarna på MK. Nån engelsman kanske kan ta upp det "face to face" med dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne E Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Det är en bra ide att ställa frågan på Locostbuilders, Teddy Keenan var inloggad senast idag. Om jag inte har helt tokigt för mig tillhör han familjen och jobbar på MK, det borde sätta lite fart på dom :angry: Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted January 8, 2011 Author Share Posted January 8, 2011 Hejsan. Ska ringa till MK på måndag morron och så ska han få reda på vilken typ han är!!! Fast det vet han nog redan !!! mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted January 10, 2011 Author Share Posted January 10, 2011 Hejsan. Efter ett långt samtal med Barry på MK så erkände han att stolarna inte är skickade ( fick inget bra svar varför ) men han lovade att dom ska gå iväg nu under veckan annars så ska jag få mina pengar tillbaks. Han får väl en chans till även om han inte förtjänar det...parodin fortsätter.. mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Fan vad sorgligt... :thumbsdown: Finns det ingen som gör kopior av MK's stol som är en kopia av en Tillet-stol? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Ett företag som växer har ofta likviditetsproblem. Det kan vara det som spökar. Du har en ängels tålamod Mats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Jag ska göra ännu ett försöka att beställa inom kort :-( men jag har viss ångest över att tvingas behöva försöka göra affärer med dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 Hejsan. Vänta med att köpa något av MK tills min affär är klar...bara ett tips alltså !!! Vilken tur att dom har bra grejor att sälja iallafall... vi väntar och ser vad som händer... mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted January 13, 2011 Author Share Posted January 13, 2011 Hejsan.. Fick ett possitivt telefon samtal idag , ett Svenskt frakt bolag sa att dom har bildelar till mej från England.. Undrar vad det kan vara ????? Stolarna kommer till mitt garage på Måndag......håll tummarna nu så hoppas vi på stolslycka.. mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Enträgen vinner. Imponerande bra jobbat Mats! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Man är alltid lite nervös speciellt med förskottsbetalningar, jag satte in närmare 250.000kr på Mk´s konto i förrgår Så snart har vi lite nya byggare på gång. /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 250000 ? Räcker det inte med handpenning eller nåt. De kan ju konka eller vad som helst o då står man där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted January 14, 2011 Author Share Posted January 14, 2011 Hejsan... Gläden varade inte så länge , fick ett nytt samtal i dag från ett fraktbolag i Göteborg...stolarna finns i Sverige men dom får inte skicka iväg dom till mej för att MK har inte betalat frakten.... ringde till MK men fick inte tag på Berry.... Vad tycker ni om det ??? Fick vara glad i ett dygn iallafall....fortsättning följer... mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Ohhh my god Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Dom har nog tänkt pynta frakten med Daffes Stålar........... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Ushianemig!!! Vilka strulputtar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Skojjar ni att man är nervös, jag har aldrig haft problem med MK förut och dialogen i denna beställning har varit bra, med snabba och bra svar. Nu får vi hoppas att sakerna dyker upp som utlovat, eller så sitter Barry och lapa wisky. /John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Mats du har PM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Om det är någon som ska beställa från MK så föredrar jag att vi går samman. Jag behöver en extra huv, dashboard och kanske lite annat. Egentligen förtjänar de att gå i stöpet. Är ju ren misshandel av sina kunder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted January 18, 2011 Author Share Posted January 18, 2011 Hejsan. Efter en hel del samtal med både fraktbolag och MK i England så verkar det vara löst. Hoppas på leverans nu på Torsdag....håll tummarna... mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Hejsan. Efter en hel del samtal med både fraktbolag och MK i England så verkar det vara löst. Hoppas på leverans nu på Torsdag....håll tummarna... mvh Mats Jag håller tummarna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Jag med. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted January 20, 2011 Author Share Posted January 20, 2011 Hejsan. Enträgen vinner stolarna har dykt upp , står i min verkstad :prop: :prop: mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts