Jump to content

2 veckors uppehåll


Jonte

Recommended Posts

Då har man dragit på semester i 2 veckor.

Dock inte till vanliga kanarieholmarna eller liknande. Jag och familjen drog till farsan som jobbar i Guangzhou Kina, ca 20 mil norr om Hong Kong. Just nu 34 grader och 60% luftfuktighet här.

Som tur är så har han bredband så man kan hålla sig ajour med händelserna i svedala :D

Vi får väl se vad man kan köpa här......

Link to comment
Share on other sites

Nu blir jag lite avundsjuk, Kina är ett av de länder som jag allra helst skulle vilja besöka. I och för sig kanske en svalare del av landet, 34 grader är lite för mycket för mig. Hoppas du får en riktigt intressant resa!

Link to comment
Share on other sites

Härligt att se att du prioriterar att sitta framför datorn och hålla kontakten med oss när hela Kina ligger framför dina fötter! ;)

Du kan säkert köpa några välgjorda kopior i Kina:

- Prease Mistel, Wourd you rike to buy a Cathelham?

May I suggest a Supelright?

Du vinner long distance priset! :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Det är så varmt och skönt här hemma också:) 25 grader och sol... De du! Är inte ett dug avundsjuk :whistling:

Kina ligger på min andra plats till önske resmål:)

Men en stark första plats så ligger Cuba. Någon som har varit där?

Link to comment
Share on other sites

Men en stark första plats så ligger Cuba. Någon som har varit där?

Nej ! men jag vill åka dit..

Skulle titta på Gamla Jänkare som fortfarande rullar!

Det kanske skulle gå att importera från Cuba? :D

Kombinerad Import och Solsemester det vore något!

Link to comment
Share on other sites

Skall man importera gamla jänkare skall man i stället kolla på bergsländerna i sydamerika. Bolivia till exempel, där rullar det fortfarande mängder med gamla fyrtiotalare och femtiotalare. Den torra luften gör att de inte rostar något heller. Sedan är det nog lite enklare attimportera därifrån, när man slipper att ha Fidel Castro hängande över sig.

Tar man med en Kingcab eller liknande i körbart skick kan man nästan byta till sig vilken gammal jänk som helst :)

Link to comment
Share on other sites

Man borde kunde göra riktiga fynd där. Kanske inte i så bra skick med det är org skick och det är ju iaf något att utgå ifrån:)

Synd bara att det är så långt ditt och är ganska svårt att bila ditt:)

Link to comment
Share on other sites

Härligt att se att du prioriterar att sitta framför datorn och hålla kontakten med oss när hela Kina ligger framför dina fötter! ;) 

Du kan säkert köpa några välgjorda kopior i Kina:

- Prease Mistel, Wourd you rike to buy a Cathelham?

May I suggest a Supelright?

Du vinner long distance priset! :wohow:

:D

Man kan sätta sig här under siestan mitt på dagen, då det ändå är för varmt för att vara ute och pruta på roliga saker att köpa.

Ett av Kyoshos större kontor ligger tydligen alldeles bredvid här enligt farsan å dom har Caterhams i storlek 1:18.

Link to comment
Share on other sites

Jonte!!!!

Jag har ju sagt att du skall ner till marknaden och proväta soppa på snok och grillad råttrygg. Till det skall du ta ödlesnapps, sen pladdrar du kinesiska som självaste mao.....

Ha de gott Djingis Jonte

Conco

Link to comment
Share on other sites

Jag lägger upp lite bilder på nätet allt eftersom dagarna går. Ni hittar dom på www.westeras.com och Gallery till vänster i menyn. Kolla sedan efter Kinaresan i galleriet.

Bara 6-7 bilder än så länge, men det kommer mera.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Då var man tillbaka i vardagen och sitter på jobbet. Drygt som bara den kna man lugnt säga :(

Var över en sväng till Hong Kong och kunde konstatera att deras bilpark är lite nyare och flashigare än våran här hemma. MB var en dussinbil där men man såg ingen mindre än deras 300-serie.

Såg till Ferrari, TVR, Aston Martin , Bentley, RR, Skyline osv

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...