Jocke4U Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Halloj, Min vinkelslip beter sig konstigt. Det är inte riktigt bra snurr på den samt att varvtalet går lite upp/ner. Kan också ha visst beroende på hur man håller den. Kan det vara kolen som ger sig eller kastar den in handduken? Det är en Bosch PWS 9-125 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Efter lång och trogen tjänst försvann en av mina större vinkelslipar till vinkelsliphimlen. Den symptombeskrivning du ger stämmer precis på den jag hade. Från den tidpunkten till den helt lämnade in gick det ett antal aktiva veckor samt ett "kolputsning". Svar = kolla kolen och putsa eller byt eller köp ny vinkelslip som tar över när den andra säger "hej då". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Ok, tack för svaret. Skall ta lite kvällsjobb och öppna den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Har öppnat den och kolen såg ok ut och gjorde en rengöring. Samma problem kvarstår så den kommer nog lämna in vad det lider...låt den lida tills det säger stopp :) ....undrar om det lönar sig att köpa t.ex Bosch blå istället. Skruvdragare har jag alltid köpt lite bättre såsom Makita (nuvarande) eller Metabo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 (edited) Metabo gör bra vinkelslipar :thumbsup: Just det: Kolla så kabel inte är lite brott på, då kan det glappa sådär litegrann när man vrider å vänder på slipen. Brukar vara där kabeln går in i maskinen. Edited July 28, 2010 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 lossa de 2 kablarna som går in i maskinen från kabeln och dra i en i sänder och se om de dras ut=av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts