Jump to content

Recommended Posts

Posted

har sett bägge varianter..men de flesta verkar ha slangarna anslutna på ovansidan av en stående oilcooler

...så frågan blir ju ..spelar det nån roll?

Posted

det enda man vill att den ska lufta sig själv enkelt när oljan pressar på.

Posted

det enda man vill att den ska lufta sig själv enkelt när oljan pressar på.

så då spelar det ingen roll mao, :racesmile:

Posted

ja jag sätter inte anslutningarna neråt om man säger.

Posted

Samma här, uppåt.

Som LUPUS skrev i en tråd när jag hade samma fundering:

placeringsmässigt skall man se till att kylet alltid blir fullt med olja :icon_smartass1:, tex sitter det vertikalt se till att ut är längst upp , horisontalt hade jag hållit anslutningar uppåt så man verkligen har kylande yta mot all olja man pumpar igenom

Ref: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=8638

Posted

det har varit liknande funderingar på rejsa...

vet inte varför det funkar..men på en hederlig gammal vw motor sitter bägge olje anslutningar ...neråt.. men vad visste dom, detta konseptet har ju fungerat i ett antal miljoner bilar så... anslut kylaren med 2 langar.. så blir det nog bra.. good luck.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...