auditsq Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 har sett bägge varianter..men de flesta verkar ha slangarna anslutna på ovansidan av en stående oilcooler ...så frågan blir ju ..spelar det nån roll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 det enda man vill att den ska lufta sig själv enkelt när oljan pressar på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 det enda man vill att den ska lufta sig själv enkelt när oljan pressar på. så då spelar det ingen roll mao, :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 ja jag sätter inte anslutningarna neråt om man säger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Samma här, uppåt. Som LUPUS skrev i en tråd när jag hade samma fundering: placeringsmässigt skall man se till att kylet alltid blir fullt med olja :icon_smartass1:, tex sitter det vertikalt se till att ut är längst upp , horisontalt hade jag hållit anslutningar uppåt så man verkligen har kylande yta mot all olja man pumpar igenom Ref: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=8638 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 det har varit liknande funderingar på rejsa... vet inte varför det funkar..men på en hederlig gammal vw motor sitter bägge olje anslutningar ...neråt.. men vad visste dom, detta konseptet har ju fungerat i ett antal miljoner bilar så... anslut kylaren med 2 langar.. så blir det nog bra.. good luck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.