kengren Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Det efterfrågades siffror Så detta är mina Motor 103,5lKw Uteffekt 101KW Hjul 78KW Vrid 160Nm 6000rpm mycket intressant tråd - vore inte detta en bra årligt återkommande klubbaktivitet - jag anmäler mig gärna till nästa år kenneth lundgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Jonte, din bil var betydligt mer lättdriven än min. Det är en markant skillnad i uppmätta och redovisade effektförluster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Häll ut sirapen och i med lite ny så slipper du trimma (och lätta) Calle! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Blir det något mer tillfälle i år? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 AlfaRonny: Slå en signal till Gustav R så kanske du kan åka över vid tillfälle (själv eller i grupp). Drake: --- lite ny så slipper du trimma (och lätta) --- Hmm häller jag ur sirapen så går det lättare och bilen blir lättare men häller jag i ny blir den ju tyngre igen, aj aj inte bra...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 26, 2010 Author Share Posted August 26, 2010 Kenneth Absolut kan vi köra detta som en årlig träff. Gustaf hälsade att vi var välkomna tillbaka. Kanske köra detta i Maj Sent from my HTC Hero using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Kenneth Absolut kan vi köra detta som en årlig träff. Gustaf hälsade att vi var välkomna tillbaka. Kanske köra detta i Maj Sent from my HTC Hero using Tapatalk förhoppningsvis skall jag vara klar med min bil till dess - det vore helt suveränt om detta kunde ordnas kenneth lundgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Kul, då kanske jag kan jämföra min med resultaten jag fick på Roto-testet. Om jag nu inte börjar pilla i motorn i vinter. Hm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 27, 2010 Author Share Posted August 27, 2010 Så länge du håller dig under 260kw så e det lugnt ;-) Sent from my HTC Hero using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 oops, då får det bli med gamla motorn. Som ett jämförande test alltså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 (edited) lite bilder när jag byggde broms-bänken,jag snackade inte så mycke utan bygde mest :stupid: Edited November 20, 2010 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts