Jump to content

Bromssköldar bak

family guy

Recommended Posts

Hej allihop!

Är det händelsevis någon som sitter på ett par bromssköldar bak till Sierra med trumbromsar?

Mina ser ut som om de legat på sjöbottnen och efter ihärdigt blästrande ser de ut som om de legat på sjöbottnen och sedan blivit blästrade. Får gamla bilar celluliter eller..??

post-1688-127645965036_thumb.jpg

post-1688-1276459669_thumb.jpg

Sökningar på Mekonomen/Meca/Widik o.s.v ger klent resultat, möjligen kan man hitta lite fräschare grejer på skroten. Annars får jag väl ta tjuren vid hornen och nöta av all gammal rost, men jag är rädd att jag då kommer att blästra ihjäl mig.

jag har samma problem jag med. det bästa är om du tar en hammare och en mejsel, o bara går lös på alla tjocka rostlager. blästring fungerar inte alls bra på det. för att snabba på det kan du ju köpa en tryckluftsdriven hammare. de kostar ju bara 120 på biltema. rosten sitter ju inte speciellt hårt så det går nog snabbt. jag tror inte varken elektrolysbad eller syra kommer fungera speciellt bra med tanke på hur mycket massa det måste ta sig igenom.

Ja, jag är faktiskt sugen på att prova. Mest för att jag aldrig gjort det förr.

Ska köpa kaustiksoda och pilsner under morgondagen, återkommer med resultatet om några dagar.

Ja, vad ska man säga? Faktum är att det funkade långt över förväntan, efter ca 36 timmar kunde jag fiska upp ett par pånyttfödda bromssköldar ur elektrolysbadet. Så här såg de ut efter att jag sköljt av dem med slangen.

post-1688-127697569217_thumb.jpg

post-1688-127697570582_thumb.jpg

En lustig detalj var att offeranoden knappt blev rostig alls, rosten lossnade i så stora sjok att tyngdkraften vann förmodar jag.

post-1688-127697580099_thumb.jpg

Detta skall hädaefter bliva min musik, nu är det hållarna till bromsoken som ligger i badet. Denna gång är dock badet spetsat med bikarbonat i stället för kaustiksoda. Håller tummarna för att även det funkar.