Jump to content

Tång och märlor till klädsel?


Recommended Posts

Letar efter en speciell tång och märlor som man använder för att montera klädseln på bilsäten, märlan ser ut som ett C i ståltråd och man klämmer ihop det till en ring. "Hog Ring Pliers" är det engelska namnet på dem. Någon som vet var man kan köpa detta i Sverige? Har hittat en del på eBay men det är oftast pressad plåt i tängerna och jag hade tänkt mig lite bättre kvalitet, alternativet är väl att ta en vanlig tång och slipa ur två spår i för märlan.

Link to comment
Share on other sites

Min sniklösning blev en gammal hovtång som jag svetsade på en M8-M10 mutter på och sågade isär.

inte skitsnyggt men fungerade för att fixa en stol.....

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

Pris på tång: 525;-

Klammer per 100st: 151;-

Priser som privatkund. Såvida du inte är registrerad kund och har ett kundnummer som jag kan använda för att få "Ditt" pris.

--------------------------------------------------------------------------------

Med vänliga hälsningar

Würth Yrkesbutik Malmö

Hornyxegatan 4

SE - 213 76 Malmö

Tel. +46 40 218050

Mobil.+46 761 413003

Würth Svenska AB

Link to comment
Share on other sites

på www.lundqvist.se har dom en klammertång Stanley dom vill ha 634:- +moms för, artikelnr: 10558526

Klammer vill dom ha 152:- +moms för 2500st, artikelnr: 10565000

Link to comment
Share on other sites

Jag gick in hos en gammal tapetserare och frågade... ho ho... ja sådant har jag inte gjort på länge ...på 60 talet klädde jag om många bilar. jada jada..osv.. jamen har du någon tång ?? frågade undertecknad. joooo få si... här har vi en .. vill du sälja... joooo men då måste jag nog ha 20 kronor... klamer hade gubben men då dom var rostiga gick jag till en annan mer aktiv firma och köpte 2 nävar för 50 kr...

nu där jag jobbar, använde vi tänger och klammer i produktion... men var dom handlar dom.. kan fråga.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...