Berne Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 På årsmötet beslutades att ny vi ska ta fram en ny logotyp till Locostsweden MK. Detta skall ske i form av en tävling Skaparen av bästa loggan tilldelas ett pris av ett värde på ca 500kr. Regler: - Tävlingen är öppen för medlemmar i Locostsweden MK. - Två versioner skall finnas. En med texten "Locost Sweden" och en utan text - Max två färger. - Styrelsen i Locostsweden MK förbehåller sig rätten att fritt använda och modifiera vinnande bidrag. - Ditt/dina bidrag skall vara mailade till berne(snabela)ebf.nu senast 2010-06-30. Skriv Loggo + ditt medlemsnummer på ämnesraden - Vinnaren kommer att utses i början av juli. Juryn består av klubbens styrelsen. Priser Vinnaren kan välja ett av följande tre priser - Gratis deltagande för en bil på Kinnekulle 2010-08-13 - 2 års fritt medlemsskap i klubben + överraskning - 500kr presentkort på ett ännu ej bestämt företag (bilrelaterat) Loggan får gärna vara skapad i t.ex Illustrator, Coreldraw eller liknande men det går bra med en scannad teckning om man inte har något av dessa program. Frågor om detta kan ställas i denna tråd. Lycka till! Styrelsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Upp! Kom igen nu! Tag lite tid i helgen och skissa fram ett förslag på lämplig logga. Alla förslag är välkomna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Inte stressa fram konsten B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted June 28, 2010 Author Share Posted June 28, 2010 Nu är det bara ett par dagar kvar tills bidragen ska vara insända till mej. Jag väntar med spänning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted July 7, 2010 Author Share Posted July 7, 2010 Tävlingstiden har ju gått ut och jag har fått in bidrag från 2 personer. Är det någon som skickat in utan någon reaktion från mej kan ni väl skriva här. Det vore ju inte första gången ett mail kom på villovägar. Jag skickar till övriga i styrelsen om ett par dagar så kan vi snart utse vinnaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Jag tycker det låter som lite tunnt med bidrag för att hålla en ordentlig "tävling".... Förlänga tiden ?? 2 bidrag ! Finns det inte fler intresserade?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Det är alltid intressant med en tävling. Men dels tycker jag att den logga vi har nu är snygg och duker riktigt bra. Sen är jag inte så begåvad med penna å papper så dom idéer jag har blir inte lika fina på pappret :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Jag var ju med på årsmötet då logo-tävlingen utlystes. Lade ner min röst då jag insåg att jag var rätt ensam om att tycka nuvarande logo är ok för det tycker jag. Krollegs förslag är också bra förmodligen för att vi tycker lika dvs att behålla nuvarande logo. Med all respekt för de två inlämnade förslagen, kan vi inte förlänga tävlingen 25 år eller så..... och så ger vi de två inlämnade förslagsställarna var sitt pris i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 för mej är det ok att vänta nån vecka till. jag är upptagen hela nästa vecka så vill nån skicka in nåt mer förslag är det OK. Det ska iallafall vara klart innan Kinnekulle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 Nu har styrelsen utsett en vinnare av logotypetävlingen Det vinnande förslaget är inskickat av Alfa-Ronny. Ronny, du får kontakta kassören för att bestämma vilket pris du vill ha. Grattis och tack till alla er som skickat in bidrag. Det kom in flera fina förslag och det blev en lång diskussion innan vi enats om en vinnare. Vi kommer ett ta fram olika märke, tröjor etc med den nya loggan. Den kan komma att se lite olika ut beroende på var den ska sitta men grunden med 7:an snett framifrån kommer att finnas på alla märken. Hoppas alla blir nöjda med den nya profilen. Berne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Ja den var fin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Jättefin :thumbsup: En tanke: Om man trycker upp den på en t-shirt kunde man ju haft samma bil fast sedd bakifrån på ryggen. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Det va kul, tackar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 "En tanke: Om man trycker upp den på en t-shirt kunde man ju haft samma bil fast sedd bakifrån på ryggen. " Vi får väl fråga vinnaren om han kan rita en till för samma pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Bra idé men en "sjua" har ju inte värdens roligaste bakparti om man skall vara ärlig. Jag kan göra ett test vid tillfälle och se hur det blir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Med sladdspår också! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Snygg, kommer att uppgradera till nya tröjan direkt! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Syverän Tycker Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts