Panzer Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Hej! På, i alla fall min Spitfire, så sitter där en spänningsstabilisator till instrumenten. Behövs det? I så fall vad har ni använt för någon? // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Jag har inte monterat nån stabilisator och har inte märkt att instrumenten ändrar sej beroende på generatorns belastning. För mej är det viktigast att se om visarna står "normalt". Om det är 82 eller 87 grader i kylvattnet är mindre viktigt. Fast å andra sidan har jag bara 2 instrument, vattentemp och oljetryck. Det är fullt tillräckligt för mej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Jag har inte heller det men ibland funderar jag på att sätta dit en. Särskilt på temperaturmätarna och oljetrycksmätaren som annars borde visa lite för mycket, om det inte är nåt inbyggt i dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 (edited) vill minnas att bla på vw golf 1 satt en spännings stabb på baksidan av huvud instrumentet..lätt att plocka bort.. är troligen så på fler "äldre" bilar är kanske bra så man slipper flera varvräknare :D Edited May 10, 2010 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts