auditsq Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 hej jag kan för mitt liv inte hitta var påfyllnadspluggen sitter på en MT 75 låda..har letat på nätet men inte hittat mer än en sprängskiss med allt numrerat men sedan saknas indexet..sedan verkar det råda väldigt delade meningar vad man ska ha för olja..ATF Dexron III klassat säger förra ägaren...helsyntet gear oil säger Mekonomens db om man söker på en Sierra 88--> det pratas om en s.k. transferbox ...vad är det ? förvirrad ..yes väldigt tacksam för hjälp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 http://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=22507 enligt autodata. heter oljan ford wsd m2c 200-c Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted April 22, 2010 Author Share Posted April 22, 2010 http://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=22507 enligt autodata. heter oljan ford wsd m2c 200-c helt grymt Thomas... postade på Ford Club Sw men korkat nog sökte jag inte där... tusen tack :notworthy: :notworthy: :wub: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 nu vet jag. Ford oljan motsvarar Shell spirax 80W-90 men ta helst denna helsyntet Castrol SMX-S synt. 75W-85 =dyrare och bättre 1,2liter ska det vara i lådan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted April 22, 2010 Author Share Posted April 22, 2010 nu vet jag. Ford oljan motsvarar Shell spirax 80W-90 men ta helst denna helsyntet Castrol SMX-S synt. 75W-85 =dyrare och bättre 1,2liter ska det vara i lådan. många tack Thomas ..det blir Mekonomen i morn efter jobbet.. på lördag blir det nog premiär tur för i år..bara småsaker kvar att skruva dit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts