Jonas Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Någon som kör med/har erfarenhet av Kendall GT1 20W-50 olja? Jag har själv alltid kört med Valvoline Racing 20W-50 i hundkojan, men nu när det inte går att köpa hos Micro länge så letar jag efter något annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Nä. jag har i stort sett slutat köra på mineraloljor. förr var väl kendall grön? tror jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pågen Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 De sponsrade Persåker Hemi Cuda! (innan några idioter eldade upp den), klart du skall köra på Kendall! Men behöver du verkligen ha en 20-50 i en hundkoja? Lagerskålarna är väl som fingerborgar i den ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted April 12, 2010 Author Share Posted April 12, 2010 Jag ska nog ge den ett försök, alternativet är Castrol XL 20/50 men den är dyrare än Kendall och det är ju oxå en faktor när man byter olja varje år. 20/50 "is the shit" för A-serie motorn. 137Hk i en motor som hade 55Hk orginal, 3 vevlager, stötstänger och dessutom växellådan i sumpen :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts