ZoLo John Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Tja! Undrar om det här kommer fungera som backväxel på en sjua med mc-motor. Kan man fästa ett drev på kardanen, och sedan ha en separat startmotor bredvid drevet så att dem kuggar i. Sedan har man ett "eget" batteri för startmotorn och driver bara runt den med ett lätt knapptryck. Kommer det här att funka? Backen kommer ju inte användas mycket, bara det fungerar någorlunda och går igenom besiktningen så är jag nöjd. Vad säger ni? //John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 de funkar, thornard har så på sin bugatti replica, bara att se till så inte kardanen rör sig under färd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thornad Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Se till att koppla ett relä för styrning av backen som går över neutrallampan. Detta för att inte av misstag kunna både backa och köra framåt samtidigt. // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabbes Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Jag har exakt samma uppsättning på min bil och det funkar klockrent! Inte för tungt och tillräckligt starkt för att klara jobbet. Hör av dig om du vill ha bilder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Jag tar gärna bilder här eller på mail: fredrik@engzell.com Har tänkt att köra samma setup. Har du bilder på motorfästen får du gärna skicka dem med. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts