Michael Posted May 8, 2004 Share Posted May 8, 2004 Jag, Bosse och Örjan besåg under dagen debuttävlingen i Locost klassen. Trevliga och täta lopp. :wohow: Vi träffade även på Lozec där. Lev väl Michael Wänström SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted May 8, 2004 Share Posted May 8, 2004 Om ni tog några bilder så lägg gärna upp nåra på forumet :thumbup: Caper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 Så er det første løpet i Locost Cup Sweden unnagjort og det vil jeg si ble en suksess, dog ikke så stor som vi håpet da det ikke var fullt så mange biler som forventet. Men som vanlig var spenneingen på topp fra første til siste sekund. I første løp ble det utkjempet en formidabel kamp mellom Bård og Henrik som førte til at de paserte målstreken side om side og tidtaker plaserte Henrik øverst på pallen. Men så kom måldommeren og fastslo at Bård var først over streken. Denne variasjonen kom av at Henrik hadde transponderen på snuten mens Bård hadde sin på buret, dermed var transponderen til Henrik først over mål selv om Bård var først. Diferansen på resultatlisten er 33 tusendeler. Dette indikerer esensen i Locost racing, like biler, godt balansert regelverk som fører til tight racing. Roadsport blir ikke det samme. Og så fikk jeg møte noen av dere, noe som også var veldig hyggelig. MEN når jeg ser på min egen helg så hater jeg O-ringer. Jeg fikk en oljelekkasje på den første treningen og den var plassert slik at jeg egentlig burde tatt ut motoren for å få det til. Jeg fikk til slutt tak i en O-ring som passet så pass at jeg fikk det sammen natt til lørdag, og stilte full av optimisme til tidstrening. Det holdt i en runde, så var det bare å stå på gresset som tilskuer. Dette førte også til at første løpet ble kjørt med meg i depoet. Etter en tur i byen fikk jeg så tak i en bedre passende O-ring og bilen ble gjort klar til race 2. Torgeir som er en av de beste førerne i den Norske serien hadde tatt starten i første løpet, men fikk så problemer med girkassen og falt nedover i feltet. Han fikk dog nest beste rudetid og skulle startet i spor nr. to, men uten girkasse er det vanskelig å få kjørt. Så jeg ga han min bil slik at han fikk kjørt, dog må han starte bakerst på grunn av bilbytte. Starten gikk og han gjorde som jeg hadde forventet, etter tre runder lå han klistret i hekken på lederen. SVENSKE O-RINGER ER NOE DRITT, brutt igjen og nå må motoren ut. Jeg vil til slutt takke Fredrik fra SLC som var veldig smidig og løste problemet da ingen av oss klarte støykravene. I det store og hele en flott helg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 Är svenska O-ringar sämre än norska? Det förvånar mig inte, jag har haft en del problem med dåliga O-ringar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 Alt var noe dritt der og da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.