JonasJonson Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Tänkte det var väl dax att lägga upp lite bilder på mitt påbörjade projekt :-) Kitet är köpt för några veckor sedan av en forumsmedlem som påbörjat det lite. Så nu är det mitt ansvar att slutföra projektet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted March 3, 2010 Author Share Posted March 3, 2010 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 (edited) Välkommen in med tråden i forumet. En ny bil som växer fram ur byggbordspuppan. Bra att du tar ansvar, bilar skall inte stå obyggda för länge. Edit: Tillägg: Din båge måste du ta extra kort på speciellt fästen mm för främre rören men också hur sidobågarna sitter fast i bilen Edited March 3, 2010 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted March 3, 2010 Author Share Posted March 3, 2010 Tackar :wub: Ja det är sant de får inte stå för länge. Försöker köra på så mycket jag bara kan. Hoppas jag kan få min slutväxel någon gång.. killen som har den har haft problem att komma åt donatorbilen (scorpio 2,8 G automat) pga all snö :( Väntar besked så jag oxå kommer åt donator Hayabusan som står hos polisen i Karlskrona, den hojen har jag själv ägt för 2 år sedan, jag sålde den och killen fick den stulen.. den är inte lika fin efter det.. men motorn är perfekt :lol: . Kommer lägga ut så mycket bilder jag bara orkar. Välkommen in med tråden i forumet. En ny bil som växer fram ur byggbordspuppan. Bra att du tar ansvar, bilar skall inte stå obyggda för länge. Edit: Tillägg: Din båge måste du ta extra kort på speciellt fästen mm för främre rören men också hur sidobågarna sitter fast i bilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted March 3, 2010 Author Share Posted March 3, 2010 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 ser bra ut. och pv:n också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Ser riktigt bra ut detta :) gedigen båge är manligt! Kanske du har lust å slänga upp en bild på pv:n :wub: också? är den din? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thornad Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Kul med ytterligare en BEC. Ser sportigt ut, det blir kul att följa. :racesmile: Lycka till, // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Bra bilder på bågen. Tack, det var just de saker jag ville se som också fanns med på bilderna. Vilken dimension och gods är det på rören? Ser ut att vara minst 42mm och gods gissar jag på 3 eller 4 mm. Har jag rätt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Bra bilder på bågen. Tack, det var just de saker jag ville se som också fanns med på bilderna. Vilken dimension och gods är det på rören? Ser ut att vara minst 42mm och gods gissar jag på 3 eller 4 mm. Har jag rätt? Den kan jag svara på ;) . Bak bågen är MK orginal på ytter 48mm, tak och sidor är 40x2mm och fram bågen är 45x3. Ser trevligt ut jonas, lycka till :notworthy: :notworthy: :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Så nu är det mitt ansvar att slutföra projektet. Sant :lol: :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Är bågen certifierad enligt FIA? Dvs. är MK FIA-certade? Håller på och försöker få utrett vad som gåller för bågar för sportvagnar/sjuor. Tänker själv försöka få igenom en båge av samma typ som Radical-bilarna har. Mindre luftbroms helt enkelt. :prop: Får se hur långa tid SBF behöver på sig för att svara.. blev väldigt yst i andra änden när jag ställde frågan.. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcuZ Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Är bågen certifierad enligt FIA? Dvs. är MK FIA-certade? Håller på och försöker få utrett vad som gåller för bågar för sportvagnar/sjuor. Tänker själv försöka få igenom en båge av samma typ som Radical-bilarna har. Mindre luftbroms helt enkelt. :prop: Får se hur långa tid SBF behöver på sig för att svara.. blev väldigt yst i andra änden när jag ställde frågan.. :P De kanske inte förstod frågan du ställde för i min värld är svaret enkelt. se punkt 2.8 Skyddsbåge/Bur och titta på den klass du tänkt delta i! http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_Sportvagnsregl.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Hur går det på denna fronten då, några nyheter?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted March 21, 2010 Author Share Posted March 21, 2010 Hur går det på denna fronten då, några nyheter?? Nja.. just nu har jag nog varit lite vinter deppig :wacko: Men snart händer det grejer igen. Fick en liten knäck när av problem med min motor.. alltså.. först hade åklagaren glömt häva beslaget på den och nu när det är gjort så får jag inte hämta eländet.. pga byggnaden (betong 8 våningar högt) håller på o rasa.. man får inte gå i närheten av fastigheten då taket i källaren buktar in.. Men förhoppningsvis så måste de ju få ut allt gods som finns där inom kort.. Har rita upp golvplåten riktigt o ska lämna måtten till plåtslageren och jag har förberett en order till Rallydesign. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Och jag är på gång oxå :hypocrite: Jobbar varje dag med bygget efter att beslutat att ta ner den till min större verkstad så händer underverk varje dag :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 (edited) Och jag är på gång oxå :hypocrite: Jobbar varje dag med bygget efter att beslutat att ta ner den till min större verkstad så händer underverk varje dag :prop: bilder på "underverken" kräves fråga: såg att du hade samma sorts lager till rattstången som jag bygger om medd just nu. Men hur gör du med fastsättning ? drar du bara åt låsskruvarna "ordentligt" eller tänker du svetsa dit något stopp för att förhindra inträgning genom lager stoppet. ( jag har för övrigt bara ett låsande lager och 15 cm deformation just nu borde räcka. ...) Edited March 22, 2011 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted February 16, 2012 Author Share Posted February 16, 2012 Nu händer det lite grejer, återkommer med bilder :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted June 20, 2012 Author Share Posted June 20, 2012 Nu sitter backväxellådan på plats.. frågan är om den är på rätt håll eller inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Ser rätt ut enl den info jag fått från Quaife (in längst ifrån ventilationen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted June 21, 2012 Author Share Posted June 21, 2012 Ser rätt ut enl den info jag fått från Quaife (in längst ifrån ventilationen). Tack :-) Då ska jag ge mig på handbromshistorian idag. Förmodligen får man väl tillverka wire då jag gissar att sierra original är förlånga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted June 21, 2012 Author Share Posted June 21, 2012 Lite uppdatering. Vad jag har kvar att göra nu inför SFRO 1 är.. tänkte få till handbromsen, stolsfästen och kardanskydden. Alla plåtar har jag fixat och passat in men nya problem uppstår med jämna mellanrum. Totalrenoverade slutväxellådan och nu läcker den redan ur pinjongen? märkligt :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted June 28, 2012 Author Share Posted June 28, 2012 Beställde kardanstängerna nu via NWP! Fick svar inom 24 timmar och priset blev för heavy duty modellen upp till 250 hk 290 pund inkl frakt + moms :-) kan inte klaga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted June 29, 2012 Author Share Posted June 29, 2012 Beställde kardanstängerna nu via NWP! Fick svar inom 24 timmar och priset blev för heavy duty modellen upp till 250 hk 290 pund inkl frakt + moms :-) kan inte klaga. Helt otroligt!! Jag godkände ordern vid 17 tiden igår och nu idag vid kl 13.00 ringer det en trevlig kvinna och ber om betalning för de är redan klara :-) underbart snacka om service!! Och jag bör ha dem på tisdag sa hon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.