heralue Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Döm om min förvåning när jag öppnade posten idag ! Jag hade fått ett inbetalningskort på 20:- för passage i Tjockhult den 29 januari i bilen som jag visar på bild nedan !! Är det någon här som tror att det var se7en väder den 29 januari 2010 !!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 jag fick en avi från en norsk bropassage 2007. Skickade en bild på bilen och förklarade det orimliga i att den befunnit sig där och att årstiden hursomhelst inte var sådan att bilen brukades. Avskrevs bums. Avgiften var 17 norska kronor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 (edited) Det är alltid Sevenväder, men vi kör inte i alla väder...... Jag fick också ett inbetalningskort för något år sedan på min avställda Volvo 740 som hade varit i huvudstaden enligt Transportstyrelsen. Det var bara att betala och sedan begära ut korten. Vilka usla kort jag fick. Högupplöst kolsäck men med hjälp av alla 6 eller 8 korten kunde jag bevisligen se att det var rätt regnummer som min bil. Inga skyltar saknades hos mig. Det var också helt klart på de usla bilderna att det INTE var en Volvo 740. Det gick att se på bak och framlysen. Det var någon "liten bil". Där stod vi Calle mot Transportstyrelsen. Det blev faktiskt en tidnings artikel om det också i Nerikes Allehande vill jag minnas. 90 kronor var jag skyldig med påminnelse avgift. Det var i första omgången trängselavgift. Av ren händelse såg jag på nätet då om en i Eskilstuna Kuriren som fått felaktig trängselskatt pga finsk regskylt. Systemet hade tagit fel på min skylt och en finsk skylt med samma regnummer som min. Då skärskådade jag korten ordentligt och när jag visste vad jag letade efter så gick det att se bindestrecket på skylten. Bingo jag blev med ens oskyldig till skattekravet. Sedan kom det minst sagt konstiga. Jag fick tillbaka pengarna minus 10 kr. Så Trängselskattmyndigheten är alltså skyldig mig 10 kronor. Det var min historia. I efterskott eftersom jag vann är den lite kul. Rådet är: - 1 Betala - 2 Begär ut korten - 3 Skicka in en besvärsskrivelse med kort på din "allvädersbil". - 4 håll oss informerade om händelseutvecklingen Kan också nämna att alla handläggare jag fick tillfälle att prata med på Transportstyrelsen var väldigt trevliga och hjälpsamma. Hur det ser ut idag på den punkten vet jag inte men då var det så. Edited March 3, 2010 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 (edited) Jag har lite mer handfasta råd i ärendet. Ring och klaga!! Be dom fara åt helv**e och maila dom en bild på din bil. Därefter skicka ett brev mjältbrandsporer och en posta en brevbomb ! - Detta oavsett om du får rätt eller fel.... Edited March 3, 2010 by Arrowsmith Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 4, 2010 Author Share Posted March 4, 2010 Har mailat Skatteverket och även ringt Transportstyrelsen som skyllde på mycket snö !!!! :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 4, 2010 Author Share Posted March 4, 2010 (edited) Var även i kontakt med SMHI som gav mig följande uppgifter : Vädret i Stockholm 29 januari 2010. Kl 07 = -11.5 grader, mulet och snöfall Kl 13 = -10.4 grader, mulet Kl 19 = -11.4 grader, mulet och kornsnö Det har kommit 1.5 mm nederbörd i smält form mellan kl 07-19 Med vänlig hälsning Kundtjänst Riktigt Seven väder med andra ord !!!! :lol: Edited March 4, 2010 by heralue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 heralue - transportstyrelsen 1 - 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Stort GRATTIS till heralue!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Rättvisan har segrat. grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Rättvisan har segrat. grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts